torsdag 7 maj 2009

Sjukstuga...

Precis när säsongen är över för gott ja då kommer halsflussen som ett brev på postlådan. Det var ju nu det skulle börjas cykla och spelas fotboll men inte då. Pest och pina vad Ester har varit sjuk mycket detta år, nu är det medicin som gäller och puts väck med bakterierna.


De sista dagarna i Hemavan var en lång härlig solning men massor av snö. Ester brände på i backen på förmiddagen tillsammans med Olle från Sollefteå. Vi andra tog det piano, som vanligt fast vi låg ner denna helg! Olle och Ester hade förmånen att träna med Anja ett pass slalom och det var en höjdare för dessa små slalomåkare. Anja peppad dem och gav dem små tips om hur långkäppen skulle tas - jag var imponerad av att de vågade sig dit! Nästa år har de inte denna möjlighet för då har Anja lags skidorna på hyllan, tyvärr! Men då har vi ju Johan som tar över, han är inte ett dugg sämre än vad Anja är, snarare tvärtom! Ser fram emot att komma till backen med barnen vid 07.30 och banan är stakad samt saltad, åhh vad det skall bli härligt i solgropen!


Perra lyser med sin frånvaro men jag vet att han står på benen, han har än en gång varit på en konsert! Denna gång tror jag till och med att det spelades lite musik;))
Perra och hans A-gäng kommer att klättra i Skule under helgen, ser ni någon som hänger lite risigt till vid stupet kan det vara vår egen Perra. Men om sanningen skall fram, så är det väl så att han av någon fixar klättringen. Lucas däremot är jag tveksam om han törs, han brukar fega ibland;) Då får han säga som Ida sa ifjol då vi klättrade med C-gruppen:- Kan min farmor klättra här borde väl jag klara det!

Städ och grilldagen närmar sig men än har inte Ullis manuset riktigt klart, det är på G så håll ut! Jag har redan planerat vilken härlig grill buffé jag skall ha med mig, ingen vanlig korv här inte;) Som värsta husmor kanske jag till och med får med mig en kyckling eller hamburgare, vem vet!

Hoppas att så många som möjligt tar sig tid och kommer på årsmötet. Kanske har någon gjort go´fika!

Hej å hå från halsfluss lägret!
Lisa

Inga kommentarer: