tisdag 9 november 2010

Bannor av semesterfirare!

Igår fick ja mig bannor från Egyptenfarare Edin att jag inte skrivit på bloggen på länge. Hmmm, undrar just hur han tänkte mellan sina drinkar i Egypten? "Händer det inget där hemma i norr - ingen skriver om skidåkning eller träning" Ja hur som helst så har det inte hänt så mycket för min del i tränings hänseende, jag har bara jobbat i skogen hela oktober och Johan har dragit det tunga lasset med barmarken. Det har han gjort med bravur för ikväll när vi hade träning i Ullånger var alla 11 på hugget!

Hetsen att komma sig på snö tidigt är igång på allvar - tänk om det vore lika inom fotbollen! Det skulle kunna låta så här: - Vi skall på gräs nästa vecka kommer även ni att åka till Halmstad på gräsläger? Ahh, ni måste iväg genast annars missar ni massor.... Ja vi i klubben ligger lågt och nu är det bestämt när vi åker på vår lilla lägerresa! Vi sticker sista helgen innan jul - 16-19/12 är det som gäller! Sent kan en del tycka men vi ser bara fördelar med det. Bättre snö och så slipper vi julhetsen den sista lediga helgen;) Julbord och bad står på schemat och lite skidåkning så klart! Hoppas nu att så många som möjligt hänger med - det blir även ett födelsedagskalas! Johan fyller 20 år den 17:e - det skall firas med både det ena och det andra!


Älgjakten har gått bra i år men min lilla Pillan är lite väl het - driver som en harahund! Jag beställer valium till henne och hoppas på bot och bättring;) Tänk att jakten snart är över och vi är så gott som inne i värsta slalomsäsongen. Ja, kanske inte riktigt än men....


Hoppas nu bara att vår egen backe öppnar så snart som möjligt - verkar inte vara troligt då inte pistmaskinen är lagas sedan ifjol:( Vi behöver en stark sponsor som köper en helt ny maskin till backen - är det någon som har någon miljon liggandes i madrassen och skräpar så slå bara en signal! Vi hoppas på det bästa - håll tummarna!


Ta det nu piano med julstädet - alla skåp behöver inte städas;) Min mamma tror fortfarande det men jag har kommit på att det är en lögn!

Ha det!
Lisa

Inga kommentarer: