torsdag 1 oktober 2009

Vi kör för fullt!

Nu är säsongen igång på alvar! Vi är inne på vår 3:e träningsvecka och alla kämpar på så gott det går!

Vi har kunnat vara ute på kvällarna och det är härligt som tusan - att vara inne i en gammal dammig gympasal är inte alltid det bästa;)

Johan har varit med på några av träningarna och jag tycker mig se att hans löpsteg har mattas av en aning - han tränar nog inte lika mycket som förr. Bra att han är med oss för barnen ser upp till honom på ett helt annat sätt än exempelvis Perra, ja och mig förstås! Clas har drillat mellangruppen så de är näst intill övertränade, nu skall vi släppa upp på träningen en aning för vi vill vara i kanon form till jul;)

Nu på söndag har C-gänget sin första samling för hösten och våra brudar ser fram emot denna dag. Kul att träffa alla kompisar igen - och för att inte tala om det lilla testet de skall genomföra.

Nu laddar vi inför en härlig kväll i det kyliga höstvädret och vi vet att snö är på gång - i alla fall någon gång!

Jakten har tagit uppehåll för kärlekskranka älgar och det enda jag behöver göra nu är att träna hundarna och mig själv. Det enda och det enda, jag har fullt upp med att hålla mig själv i trim. Det verkar inte ske utav sig själv! Förra jakten gick jag med en av Sveriges fantomjägare, han är 60 år och kutar i skogen som en 18-åring. Phhuu, vilka älgkliv karlen hade, han bara matade på i skogen med samma fart uppför som nedför. Jag får nog förlägga träningen i skogen så att jag kör anpassad träning hädanefter. På med en Gps sändare på mig istället för hunden och allt blir bra!

Njut av höstfärgerna medans de är kvar!

Ha en bra helg!

Lisa

Inga kommentarer: