tisdag 30 mars 2010

Årets sista träning...

Ja då var årets sista träning till ända - snacka om att det gått fort! Jag tycker det var årets första träning bara för någon vecka sedan men nu är det över för i år. Några av våra åkare kommer naturligtvis att fortsätta en bit in i april men vår egen träning läggs nu ner. Ida, Lova och Ester fortsätter med Team Ångermanland och de andra barnen åker säkert skidor hela påsklovet. Det är nog den bästa träningen - att vara i backen och bara köra på!

Helgens tävlingar i Kramfors var riktigt roliga - lördagen hade vi 4 deltagare som kämpade in idet sista och som dom gjorde det! Emilia kom på en fantastisk 12:e plats bland 24 starande - hon är ändock två år yngre än de flesta! Remy var på hugget och körde snabbare än någonsin - kul att han var med på en tävling till i år.
Ida och Ester körde båda bra under GS tävlingen och det blev en första plats för Ester. Ida tyckte själv att hon åkte lite "mesigt" i första åket men i andra hade hon 11:e snabbaste tid!




Söndagens slalom var det bara Ester och Ida med från klubben och nu var Ida med direkt ifrån start. Hon blev 10:a denna dag och var mycket nöjd - det skall hon vara också! Ester lyckades åter igen ta hem en första plats och hon var också mycket nöjd med helgen!

Nu får vi vila oss ifrom - Ester som inte alls orkade med kvällens träning säger att hon skall träna under påsklovet! Hmm, jag hade tänkt vara ledig från allt vad som gäller slalom och bara sola, grilla och ha det lugnt och skönt;) Vi får väl se hur det blir med den saken - träningen alltså! Det kan snackas en del innan från Esters sida men när det väl kommer till kritan så är kompisarna väldigt lockande. Med all rätt - hon är inte så gammal ännu - nästa år då blir det hårdkörning med benböj och marklyft;)

Själv var jag på fotbollsmöte och nu är allt klappat och klart inför kommande säsong. Nästa vecka drar det igång - äntligen.....

Summa sumarum så har vår säsong flutit på bra - trots kyla och maskinhaveri i backen! Nu får vi summera detta år och fundera på hur nästa år skall läggas upp! Att vi behöver fler barn är det igen tvekan om! Det gäller att vi alla jobbar för det och peppar de föräldrar som är osäker om de kan börja med slalom Alla kan om de vill!

Nu kollar jag in mästarnas mästare! Jag är nog med i programmet nästa år;)

Jag har inte hämtat mig ännu från KM - jag kunde inte ens ställa upp i denna tävling då min kropp inte var på humör denna dag. Att Ullis tog hem hela spektaklet är ett hårt slag för mig som demontränare;) Nu är det bara att lägga sig i hårdträning inför nästa års KM - åker nog direkt till Chile för att sätta igång denna satsning:)

Ha en underbar påsk!

Lisa

Inga kommentarer: