torsdag 25 mars 2010

Vilka tjejer vi har!

Så har den stora regionsfinalen gått av stapeln för i år. Våra tre brudar som deltog gjorde en fantastisk helg i Övik - som tränare är jag mäkta imponerad!

Ida och Lova gjorde båda sin första final och som dom åkte! Ida åkte klokt och tog sig ner i alla åk utan problem. Lova körde in på en mycket bra tid på lördagens GS och tog en 17:e plats. Lova satsade allt på SL och det var nära att det skulle hålla men en innerskida satte stopp för ännu en bra placering. Ester brände på som bara den och lyckades vinna båda dagarna - jag är i chock fortfarande. Att hon klarade av nervositeten på ett sådant fantastiskt sätt är för mig en gåta. Jag har aldrig upplevt henne så spänd som hon var innan andra åket på söndagen - hon började fråga mig hur hon skulle åka och det är inte något bra tecken. Jag åker inte själv en enda millimeter! Jag gav henne rådet att åka precis som vanligt och det gick hur bra som helst!




Johan var med hela helgen och han skötte sig med bravur - han satte till och med en slalombana på söndagen! Det var roligt för honom att det blev en så bra bana - det började med en del ändringar... Alla vertikaler och hårnålar fick ändras då ytterkäpparna skulle ligga i linje och inte 45 grader ut - FIS regler är vad som gäller för småttingarna:)

Nu gäller det att komma sig i fartdressen ikväll - nu gäller det, det är KM! Undrar just om jag skall ta den rosa eller den gula - det blir kanske till och med den violetta! Jag har nu i två veckor tänkt träna inför denna kväll men ännu inte lyckats få till det. Undrar just om jag kan muta Clas i tidtagningen? Vi vill alla slå Johan på något sätt men hur skall det gå till när han åker så fort? Klistervalla kan vara ett sätt. Jag har också tänkt på att mixtra med bindningarna men det är lite väl taskigt - Perra har nog något på gång...

Säsongen lider mot sitt slut får många av våra åkare men vi har den klassiska Latbergstrofén till helgen. Vi tränare ser fram emot att så många som möjligt är med - sedan är det vila! För C-brudarna så är det en månad kvar av årets skidsäsong. Ingemartrofén går av stapeln i mitten av april och sedan är det avslutnings/upptaktsläger i Hemavan i slutet av april. då kommer även 01-gänget att bli inbjuden så hoppas att våra 01:or hänger med!

Nu skall jag ut och valla mina skidor - jag får väl rota runt i Tonys gömmor! Lite blått och lila kletar jag på laggen och sedan blir det åka av...

Ha nu en underbar kväll!
Lisa

Inga kommentarer: