lördag 29 september 2007

Vackra Högakusten!






Hallå där igen!

Jag har just anlänt till Docksta igen efter en träningstur i Ö-vik. Hur vackert är det inte här i Docksta med omnejd. Varje gång jag kommer norr ifrån på E 4:an så slår det mej att vi troligtvis bor på Sveriges naturskönaste plats - Högakusten. Jag törs inte sträcka mej till att säga att Docksta är den finaste byn i landet men utsikten från toppen utav Skuleskogen är magnifik. Dagens träning har utfallit så där - alla träningspass är inte klockrena men jag gör så gott jag kan. Just att göra så gott man kan är en mycket viktig detalj i all träning. Vad mera kan man uträtta än en maxprestation - nej det går liksom bara inte. Vissa dagar tycker jag att det är väl så bra om jag kommer iväg till träning - resultatet är inte alltid 100%, men vetskapen om att jag använt kroppens muskler överväger känslan av total utmattning.

Jag tjatar ofta på våra barn under träningen om att inte fuska sej igenom övningarna vi gör. Jag anser att det är superviktigt att åtminstone försöka att utföra övningen så bra som möjligt. Alla vet vi hur det blir när vi börjar småfuska oss fram - resultatet blir inte fulländat, oavsett vad vi skall uträtta. Jag är också helt övertygad om att träningen blir rolig och betydelsefull om vi har känslan av att vi gjort allt vi bara kan. Vi tränare ser att barnens självkänsla ökar när de övervinner sina små eller stora hinder, hur kul är inte det att får ta del utav. Förstår ni att vi tränare är lyckligt lottade, som får se detta hända med kidsen under säsongen som går?

Märkte ni att det var minusgrader även denna morgon - snart är snön här och skidorna kommer att åka fram. På måndagkväll är det skidkväll på Intersport i Ö-vik. Passa då på att kolla in årets prylar samt prova pjäxor inför eventuell beställning. Vi kommer inom rätt snar framtid beställa pjäxor och skidor så var på hugget! Nu måste jag ut på den tidigare nämnd älgskitinventeringen, hoppas de inte har haft problem med magen!
Ps. Ni ser väl att fotot inte föreställer Skuleberget - utan en av våra heliski toppar!

Hej svejs!
Lisa
Etiketter: Högakusten utkast

Inga kommentarer: