torsdag 27 september 2007

Vilka fantastiska barn vi har!

Vilken träning vi har genomfört i kväll, helt otroligt vad alla barn kämpade! Det är lätt att vara tränare när barnen är fokuserade och villiga till träning, det bara svischar till så är träningen över. I kväll tror jag att alla ungdomar tyckter att de har gjort en kanon träning, alla var glada och trötta när vi skildes åt i Ullånger. Jag tycker att alla ni föräldrar borde ta er tid och följa med på en träning. Då har ni möjligheten att se hur duktiga barn vi har och hur enormt hårt de jobbar. Det är viktigt både för er som förälder och stärkande för barnen att se oss, i deras värld.

I kväll har vi pratat om vikten att välja positiva tankar istället för negativa. Enkelt kan det tyckas - men ibland hamnar vi i ett invant mönster med lite för negativt tänkande. Till exempel så finns det barn som i 4 års tid har sagt att "jag kan inte hoppa jämfota" och då är det nog så att kroppen till sist tror på detta. Ett enklare sätt är att tänka och tro att jag kan hoppa jämfota, då kommer hjärnan/kroppen att tro på den informationen efter ett antal upprepningar av just den tanken.

Nog om detta för denna gång. Passa på att utnyttja hösten kanonväder till en härlig utflykt i skogen. Kanske redan till helgen kan ni ta er tid för en rejäl tur ute i naturen. Jag själv skall på älgskitinventering som jägarförbundet har lagt ut på oss jägare. Vi har fått ett antal koordinater på vår jaktmark som vi sedan skall leta rätt på. På dessa platser skall vi "städa" undan all gammal älgskit - för att sedan till våren räkna den nya skiten. Finns det frivilliga så är det bara att hänga med, ni vet ju vart jag finns! På tal om älg så har jag nu lyckats fälla en riktigt stor tjur, 15-taggar och 280 kg. Jag brukar mest skjuta kalvar och annat smått men nu har turen återvänt till mej!

Ha det bra!/Lisa

1 – 1 av 1

Inga kommentarer: