onsdag 30 juli 2008

Dockstadagen

Så var denna dag överstökad! Årets upplaga utav Docksta dagen var en av de varmaste någonsin. Jag beundrar alla de människor som besökte Docksta denna dag trots att det var mångt mycket färre än vanligt. Det var en plåga att stå stilla om så för endast fåtal sekunder. För att överleva verkade det som om att alla ville röra på sig framåt hela tiden och detta gjorde att det var lite irriterat på sina håll när det var dags för att plocka fram plånboken. Jag upplever det som att ingen ville utföra speciellt många affärer, det blev helt enkelt för plågsamt att stå stilla i sol gasset. Vi borde haft tillgång till väldens största pool!


Trots denna enorma värme så verkar det som om att klubben ändock har skrapat ihop en och annan krona! Brödförsäljningen gick som smör i solsken;) och lotter krängdes till de som vågade stanna upp i värmen. Det man kan konstatera är att det inte går att baka för mycket och det tar vi med oss tillnästa år!

Britta var som vanligt spindeln i nätet och det är hon super duktig på att vara! Hon verkar ha stenkoll på allt och alla och det gör att arrangemanget bara flyter på. Ingegerd som basade för brödståndet var cool som en filbunke även fast hon fick stå vid detta bord i flera timmar utan paus! Hon nämnde att det hade börjat bränna lite bak på hennes vad efter en stund! Inte undra på det, solen stekt på som bara den rakt bakifrån vid brödbordet. Jag hoppas att det inte har uppstått några brännskador på hennes vad, jag förstår att det är stor risk för det.

Jag avslutade denna dag med surströmmings fest med jaktlaget vid "Jang´s boern" och som vanligt smakade det fantastiskt gott. Efter en hel dag i sol och värme är det otroligt gott att vräka i sig en massa salt mat. Som vanligt så var det en hellyckad kväll! Skratten duggade tätare än en tät dimma, det är ett underbart gäng som jag jagar med. Det ges och tas ideligen och ingen i laget har någonsin gjort något bra. Det haglar kommentarer om allt hela tiden och det finnes ej utrymme för känsliga personer. Om jag skjuter en älg med ett skott då är det åt helskotta. Då får jag höra att jag är snål med skotten osv. Skjuter jag 4 skott då är det åt pipan det med, hur kunde jag slösa på skott på detta sätt. Jargongen är rå men mycket, mycket hjärtlig!

Snart är det dags för vår avslutning och upptakt dag. Hoppas nu att så många som möjligt har tid med denna lekdag! Jag har redan nu börjat tjuvträna på detta spektakel, Perra kommer inte att ha en chans att hänga med mig på Airworld! Jag tror att han har legat på latsidan under sommaren, inte en enda blogg under juli månad. Han kanske tror att han kan vila sig i form och att Lucas skall göra hela jobbet. nej jag måste skrapa upp honom en aning så att han kommer igång. Hur skall det se ut omm han kommer till barmarks träningen som en vanligt tränad person? Vi är vana att se honsom som super Perra, mannen som kan utföra de mest konstiga övningar som finnes i denna värld, nej han måste leva upp till sitt rykte;)


Min egen träning funkar sådär! Det är för varmt för att träna hundarna i någon ordning men jag kan gärna inte skylla på värmen för min egen del. Jag har blivit deporterad till det nya gymmet i Bjästa. Jag kommer att hålla Core där direkt när gymmet är byggt färdigt, det vill säga i början utav oktober. Nya fräscha lokaler kan det bli bättre! Det kanske till och med är så att man blir starkare och snabbare tack vare de nya lokalerna, vem vet?

Annars så är jag helt ensam hemma, Ester och Tony drog iväg till Hemavan i söndags. Det ekar tomt i huset och jag undrar vad gjorde jag innan jag fick barn? Som tur ärg så lämnade de Pixi hemma, vi är nu två brudar som skrotar runt här i Docksta! Det sämsta med Pixi är att hon inte gillar att bada med mig eller bada överhuvudtaget! Jag får helt enkelt hoppa i plurret själv!

Hej hopp!
Lisa

Inga kommentarer: