torsdag 3 juli 2008

Planeringen är klar...

Nu har det gått precis en vecka sedan tränargänget satt ned för den årliga planeringen. Vi hade förmånen att få träffas hemma hos Ulrica i hennes nya fräscha kök -go´fika stod på köksbordet samt hemkokt svart-vinbergs saft och kaffe. Vi drog då upp riktlinjerna inför kommande höst och det ser ut som om vi återupptar den träningsform som varit mest succés artad, nämligen träning på Rövarbyn!

Första träningsveckan blir v. 36, mera information runt detta kommer i augusti! Vidare så kommer vår första snökontakt att ske till Luciahelgen, med andra ord vecka 50. Då genomför vi vår lilla Tärnaby resa med klubben och vi hoppas slå deltagar rekord i år. Nu gäller det för Ulrica och Tobbe att få till övervåningen på deras stuga, annars blir det problem med sovplatser. Men finns det hjärterum, så finns det stjärterum, eller vad det nu heter...

I år är det dags för hela Hopp och lek-gruppen att följa med på det lilla träningslägret med de stora händelserna! Roligt är bara förnamnet på vad vi brukar ha på dessa läger! Perra har redan nu börjat ladda inför badet, vad skall hända denna gång?

Annars så har jag varit klubbad utav en mycket aggressiv förkylning under ett antal dagar. Blää vad trist men nu har orken börjat visa sig igen. Host och krax hör inte ihop med sommar och bad!

På lördag åker jag och Ester upp till Hemavan, nu skall alla saker som aldrig blivit gjorda bli gjorda! Hmm, det är bara att hoppas på någorlunda vänder då vi måste vara utomhus för att göra vissa saker. Myggen verkar ha förökat sig bra denna sommar så nu gäller det att köpa in myggmedel i massor. Det verkar som om vi har turen på vår sida då det gäller transporten upp till stugan. Åke - helikopter piloten - skall ner med ett gäng till Härnösand på lördag och då kan vi åka med honom på retur resan. Jag hoppas att det blir utav, det är rätt skönt att slippa köra bil i 46 mil och dessutom så går det lite snabbare med helikopter!

Min gamla faster Tekla skall med och hon är alldeles exalterad. Hon har aldrig tidigare åkt en helikopter och nu får hon åka nästan två timmar! Rätt OK för att vara första gången! Tekla och en väninna från Docksta skall sedan fjällvandra i Hemavan i cirka 3 dagar. Jag tycker att dessa damer är super coola! Tekla är 70 år och hon älskar verkligen att vara i naturen. Jag vet att hon har gjort denna vandring i huvudet massor utav gånger. Fjällkartan ligger framme på köksbordet titt som tätt och hon har koll på varje liten sten utefter Kungsleden.

Min egen träning har legat nere på grund utav förkylningen men jag hoppas att jag snart är på banan igen. Jag blir som alla andra stressad utav att missa en massa träning, men jag vet också att det inte ger något resultat att träna med en förkylning i kroppen! Lättare sagt än gjort, men nu får fröken allt hålla sig på mattan för att bli sjuk igen det har jag absolut inte tid med!

Värmen har kommit till oss igen! Bada och njut!

Lisa

Inga kommentarer: