onsdag 15 oktober 2008

Ambitiösa deltagare..

Gårdagens träning var en blandning av balans och snabbhetsövningar. Som vanligt så kastade sig deltagarna in i dessa övningar med en enorm hunger, en otrolig vilja att förbättra sig på ett eller annat sätt. Att träna ambitiösa barn är hur lätt som helst! Hela gruppen var igång långt innan jag och Perra hade färdigställt de olika stationerna som skulle användas. Alla barn var på plats i god tid innan träningens start och det är hur bra som helst för barnen. Att komma in i träningen när alla är igång är väl sådär, vi vet själva hur det känns när man kommer sist in i ett rum.

Perra var bas för övningarna igår och jag var mest bara med som observatör, skönt för jag var mer eller mindre medvetslös av trötthet. Roliga övningar med alternativa balansmoment, Ida var den igår som imponerade mest då det gäller balans. Barnen stod på en ranglig bom och gjorde benböj samtidigt som vi kastade bollar till dem. Nu kastade vi dem rätt fult så det var ingen lätt uppgift att lösa om man ej var i balans. Tyvärr så han vi inte med att kasta till alla men jag är övertygad om att denna övning återkommer ganska snart igen!

Det är så underbart att sitta på en bänk och se alla ivrigt rusa in emot de olika hindren, jag behövde egentligen aldrig mana på någon. Tvärtom så var jag tvungen att hindra dem ifrån att starta för tidigt. När man tränar snabbhet gäller det att få tillräckligt med vila så att man kan explodera när man väl ger sig iväg. Annars så blir det en annan typ utav träning, svårt för barnen att veta, de vill bara iväg så fort som möjligt!

Torsdagsträningen basar Ullis och Clas över. Perra och jag har förhinder men snart skall väl vi också kunna vara med på någon träning här hemma i vackra Docksta!

Nu är det hög tid att be om lite kyla, det är snart dags för novemberlov och så är det nog många som planerar för lite skidåkning i fjäll trakterna.

Tjing tjong!
Lisa

Inga kommentarer: