lördag 4 oktober 2008

Ännu en vecka...

Tiden bara flyger iväg - och det hör väl ihop med att jag börjar bli gammal - ännu en veckas träning är avklarad. Jag själv kunde tyvärr bara närvara på tisdagens träning men vilken träning sen. Vi var 10 barn och alla dessa tio gav verkligen allt. Två stycken nya barn var med och de kom med i gruppen hur bra som helst. Roligt att det kommer in nya krafter i klubben!

Idag var det alltså dags för att slå upp portarna för Step in i Bjästa. Det har strömmat in nya medlemmar hela dagen och några av dem kände jag igen från Bjästabacken. Roligt att träffas igen och surra igenom vinterns alla tänkta händelser, nu ligger vi alla slalomklubbar i startgroparna och förväntningarna är höga, som vanligt. Bara det blir kallt och snö så är vi alla nöjda! Vidare så är gymet i Bjästa kanon! Relativt litet men alla redaskap som behövs för att bli starkare finns, nu är det bara upp till Bjästas innevånare att använda dem! Själv kommer jag att vistas i ångbastun med tillhörande relax avdelning mest hela tiden, värmeljusen kan ej lämnas vind för våg;))

Veckan som kommer är ett enda aber för mig själv, jag kan inte närvara på en enda träning, pest! Ullis har kastas in som head coach och hon har visat att det är hennes rätta plats i gänget. Torsdagens träning genomförde hon perfekt, trotts att Milan skadade sig tidigt under träningen. Förmodligen är det så att jag och Perra inte kommer att ha någon grupp att träna snart, Clas och Ullis fixar det mesta! Sedan när jag är tillbaka igen så är det vecka 42! Då är det endast 3 veckor kvar tills det bär utav till Sorsele med C-brudarna. Hmm, kan det verkligen finnas snö i backarna då? Jag har idag fått rapporter från Storuman om snöblandat regn, det värsta väder som finns för alla. Det blir ingen snö för oss skidåkare, jägarens hat väder och allmänt kallt och bedrövligt. Nej endera skall det vara kallsnö eller klart väder!


Hur som helst så hoppas jag att alla kan träna nästa vecka, och att det är klart för alla att tisdagsträningen är i Ullånger! By the way så träffade jag Anna och Sofia Sundqvist på badet i fredags och jag peppade dem att komma med någon tisdag i Ullånger! Det är nu upp till Anna att få fram flera talanger från Ullånger, de verkar ha somnat in när det gäller alpint. Anna skall nu väcka dem till liv igen, det är hennes stora uppgift i höst!

Core programmet sitter inte som en smäck men nu måste jag plocka fram den rutinerade Lisa på måndag. Hur kan jag ställa till det på detta sätt för mig själv än en gång. Jag kan inte skylla på att jag inte fått uppgiften i tid, nej det är min vana troget att förlita mig på att programmet sätter sig på första försöket. Till dags dato har det aldrig hänt, men jag chansar ändå för fullt på att jag skall lyckas med detta omöjliga uppdrag, som jag själv ger mig! Korkat är ordet.

Saknaden av min träningskompis - som numera tränar på sjukhusets träningsanläggning - är stor. Jag måste till med en övertalnings kampanj å de snaraste. Det räcker inte med att käka lunch tillsammans lite nu och då, nej vi måste svettas ihop också! Fast att äta en god lunch och skvallra en massa är aldrig fel. Jag undrar bara om hennes medverkan i lokalpressen gjort henne gott? Förmodligen, alla vill vi vara i rampljuset! Snart är det väl dags för Skule alpina att figurerat pressen, vi har numera två deltagare från England med på våra träningar! Rätt internationellt med andra ord.

Trevlig helg på er alla!
Lisa

Inga kommentarer: