onsdag 4 november 2009

Skidåkning

Jahaja, då var skidpremiären avklarad för denna säsong. Veckan som var hade vi från Skule två åkare på snö i Hemavan och dessa två åkte på som vanligt. Lucas med lätt bakåtvikt och Ester med höft ut i vänstersvängen - båda behöver mera träning som tur är. Hur skulle det vara för oss tränare om alla åkare vore perfekta - pest och pina!

Underlaget var bra och det var endast mina kanter som inte var tillräckligt vassa - min serviceman måste stramas upp. Lucas var med sitt juniorgäng och brände på - mest brudar som jagades tror jag. Ester fick hålla tillgodo med mig de första två dagarna men sedan hittade hon en ny kompis från Bromma. Då gick det genast att åka flera timmar i sträck men med mig ville hon inte åka många åk. Nu väntar vi bara tills vecka 47 då det är C och Jun-läger i Hemavan, då blir det mycket skidåkning av högsta kvalitet med alla kompisar

Efter den helgen är det inte långt kvar tills det är dags för årets höjdpunkt - Skulelägret! Julbord, bad och en del skidor skall genomföras under dessa dagar. Vissa längtar till julbordet och andra till badet men jag hoppas att alla längtar mest till backen!

Träningen inomhus går kanonbra, alla är på hugget hela tiden! Lilla Emilia kämpar hårt med att hålla jämna steg med de större barnen och hon lyckas mycket bra. Värre är det för Clas och Johan som försöker att hänga med Lucas - det går sådär. Clas är den som lyckats bäst - han leder tävlingen i hinderbana - endast med 20 hundradelar men ändock ledare! Johan sprang igår som en galning och fick blodsmak i munnen, det var förr i tiden ett gott tecken;)

Helgens arrangemang med de beryktade norrmännen gick superbra - de sköt 3 älgar! Det har aldrig hänt förut så vi får väl kalla det en stor succé! En och samma kille sköt alla tre djuren - han hade endast jagat i dagarna två innan. Jag har också rensat pipan men inga stora saker har ramlat i backen. Pixi kämpar på och lilla Pillan är en het spårhund - hoppas nu att hon blir en bra löshund också!

Imorgon kör vi hårt igen och Lucas skall få testa på Sätrabacken - phhuuu!

Lisa

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Lisa! Jag tyckte också det var kul. Men jag saknar Tonys paltrecept. Hälsa honom det.
hälsningar Mimmi från DIF alpin (kompisen från Bromma)