söndag 21 september 2008

Vackra höstdagar..

Nu är vi verkligen inne i höstperioden, barmarken är i full gång och löven ändrar färg varje dag. Helgens väder kan ingen klaga på, det har varit helt fantastiskt! Klart väder med underbara färger ute i naturen, kan det bli bättre!

Det känns kanske länge innan det är dags för skidåkning men vips så är vi på G. Det är helt underbart att alla C-tjejer från vår klubb kommer att åka på Sorsele lägret vecka 45. Alla det låter som om det är ett helt busslast men med tanke på hur liten klubb vi är så är 3 anmälda deltagare fantastiskt. Ida, Lova och Ester kommer att träna tillsammans med alla andra åkare i samma ålder från hela Ångermanland. Vi skall visa hur en carving sväng skall gå till, var så säker! När en Skule åkare drar på utför pisten står blixten stilla!!

Jag packar bilen idag och åker till Storuman för en förhoppningsvis underbar jakt. Utan egna hundar men de inlånade verkar vara av rätta virket! Ett galet gäng ifrån Stockholm kommer för deras sedvanliga "Norrlandsjakt", nu är det bara upp till mig att hitta älgarna. Ja, kanske inte direkt jag själv men jag skall släppa hundarna på rätt ställe osv. Sedan är det en annan femma att jag tror att jag är som en värsta indian - att jag själv kan sniffa upp dessa fyrbenta djur - och nästan kan snara dem intill vägen. Nej det kanske är dags för mig att komma ner på jorden igen och inse att jag bara är en vanlig sketen jägare med ett enormt intresse för att vara u´te i naturen!

Träningen i torsdags var en blöt historia, regn har aldrig hindrat oss som tur är! Clas och Perra körde med de yngre barnen och de fick verkligen bekänna färg. Det verkade i mina ögon som om de lade ribban högt men ungdomarna verkade gilla läget! Lucas och jag körde ett cykel pass, ja kanske inte jag, men Lucas var på cykel i alla fall! Sin vana troget så tog han ut sig totalt! Det är enkelt att vara tränare med adeptrar som är träningsvilliga!

Kommande vecka så är Ullis tillbaka igen, nu är det nog med resor till solen, nu är det bara att leta fram skidstället! Att ligga på beachen under brinnande barmarks träning kan man bara få lov att göra en gång under sitt liv;))

Jag har som tur är fått hoppat in som Core instruktör i Övik i höst. Hur tror ni att det har gått med min egen träning utan fasta pass? Ja just precis som vanligt, väldigt illa. Vart har disciplinen tagit vägen, puts väck verkar det som. När Step in öppnar i Bjästa måste den återvända annars kan det bli en jobbig historia!

Jag är åter tillbaka vecka 40 med nya friska tag!

Hej hopp!
Lisa

Inga kommentarer: