söndag 28 september 2008

Rekordet rök som bara den..

Precis i ett år och två dagar fick jag vara den i Gurras gäng som hade skjutit den största tjuren - till hornen sett - men sedan blev jag raskt av med det. Två snabba skott och vips så var jag nere på jorden igen, han tog till rejält då han valde tjur. En förbaskat stor 19-taggare! Hur skall detta kunna bräckas mån tro? Nu gäller det att ligga lågt ett tag och sedan komma tillbaks med full kraft, hur nu det skall gå till?

Jag har varit på en fantastisk jakt än en gång och den inlånade hunden kommer att bli ordinarie på laguppställningen. Däremot så kommer jag att se till att Gurra hädanefter hamnar på de absolut sämsta passen;) Nu får det vara nog med 08:or som kommer till Norrland och kaxar till sig, nej ner från månen skall de plockas och det snabbt!

Jag kom hem vid 18-tiden i torsdags och snabbt så tog jag mig till träningen för att kolla in hur gänget hade det. Alla barn var som vanligt på topp och Lucas hade fått en ny träningskompis, Johannes. Roligt för Lucky Miller att ha någon i sin egen ålder att kämpa med! De mindre gänget var i full gas med ett antal roliga övningar, den ena galnare än den andra! Blöta och fulla med gräs på kroppen avslutades träningen med att konstatera att det var förmodligen den sista träningen på Rövarbyn. Från och med nästa vecka kommer vi att träna en dag i Docksta och en dag i Ullånger, det är i skrivande stund ej klart vilken dag vi är i Ullånger. Förhoppningvis så kommer det att bli tisdagar i Ullånger. De dagar vi är i Docksta brukar vi köra ute en timma, för att sedan gå in och spela innebandy eller något i liknande stil en halvtimma till. Hur det blir med detta kommer Caroline att lägga ut på hemsidan så snart vi vet något om våra tider i år, som vanligt håll koll!

Träningarna i Ullånger brukar vara inomhus hela tiden - om vi inte har sagt annat träningen innan - och då är det som vanligt experten på hinderbana Perra J som är bas över träningen. Vi har ritningar kvar på alla banor som han konstruerat och vi brukar ta tid ibland för att spetsa till det lite extra, alla dessa tider har Perra lagrat i sin dator. Seriöst så det bara smäller! Roligt kommer det att bli för - även fast det bär mig emot att skriva dessa ord, så måste jag ändå erkänna att - vi har tillgång till mer avancerad utrustning i Ullånger. Nu har jag skrivit det och jag ser Perra framför mig hur han svävar på moln då jag berömmer Ullånger;)

Nu kommer vi in i oktober snart och då närmar vi oss med stormsteg vår första snökontakt. I år kommer vi alla att få lära oss att dansa snödansen och jag vet att det kommer att bli en superrolig vinter. Vi har de senaste två åren haft rätt så
sorgliga vintrar, och då uttrycker jag mig rätt snällt. Jag har anlitat klubbens egen danspedagog C Jungell till att knopa ihop en snödans som heter duga, ingen kommer att slippa undan. Vi tränare har planerat in en vuxenkväll fram i november, då denna dans skall övas in. Jag har sett delar utav koreografi och det finns inga som helst konstigheter med i den. Toppstugan kommer att vara centret för dans och vi alla Skule medlemmar kommer att ha förmånen att åka linbana upp och ner, som tur är. Det tär ändå lite på krafterna att gå nerför, jag menar efter ett långt danspass så kan det hända att ett och annat ben är trött! Jag återkommer i ärendet, var så säker!

Nu är det hög tid att planera in vinterns helgprogram. Alla tävlingar som vi kör i Ångermanland finns nu under fliken "tävlingar" och sedan är det bara att klicka på "Ångermanland". Det är inte många helger som det kommer att finnas möjlighet att kunna åka på en tävling, då det blir allt färre och färre tävlingar för varje år. Vi tränare hoppas naturligtvis på att så många som möjligt hänger på på dessa tillställningar, det är så roligt om vi kan vara flera från vår klubb!

Johan lyser med sin frånvaro men jag har rapporter från honom. Han har varit i Norge för sin första snökontakt. Det verkar som att skidorna går superbra och att han är på hugget inför vinterns utmaningar! Då det gäller blogg utmaningen så har han tappat fokus och nu är det bara upp till mig att få honom på banan igen! Piska och morot pratar en del om, kanske värt att pröva!

Skidvårds-kväll är ett stående inslag inför kommande säsong, så även detta år. Vi försöker att hitta ett lämpligt datum och annonserar så snart vi vet vart och hur detta skall ske! Bra om alla fixar med inköp av slipar och diverse materiel inför denna kväll, alltid bra att praktisera på plats med sina egna saker!

Hej svejs från en något tillplattad jägare;)))

Lisa

Inga kommentarer: