måndag 15 december 2008

Backen öppnar!

Ni läste rätt, backen hemma i Skule öppnar på torsdag! Nu är det tyvärr så att det är skolavslutning för de flesta av våra barn men inte för alla! Jag vet att Lucky Miller kommer att testa Skulebackens underlag efter konstens alla regler.

Helgens läger har varit en trevlig historia med många långa skratt. Det har inte varit det mest avancerade läger vi har haft men absolut det roligaste! Vi har haft förmånen att låna en tjej ifrån Sollefteå och det gjorde att vi fick till ett vasst gäng av tjejer. De var inte att leka med, var så säker!

Tävlingen igår var en häftig variant av storslalom, lång och relativt snabb. Många innerskidor har det blivit under helgens gång och det är bara att konstatera att vår klubb producerar innerskida-åkare. Nu har vi en stor uppgift framför oss, nämligen att lära barnen att åka på ytterskidan;))

Att åka skidor i Skule under jullovet är hur roligt som helst, jag tror att jag stannar hemma från Hemavan och kollar in vår backe istället. Hur länge sedan var det vi kunde åka i backen innan jul? Det känns som om det vore en evighet sedan, men nu är det alltså dags för det igen. Jag bara ler när jag skriver detta och det finns många olika anledningar till det.

Nu skall jag vila upp mig under jul och nyårs helgen. Jag återkommer nästa år med ny energi och nya idéer, hur skall detta sluta? Tänk om alla börjar åka på ytterskidan? Konstigt att inte det redan är så, vi bedriver väl ändå slalomträning. Ja, det är lätt att tro att åka slalom det lär man sig väldigt snabbt men det finns alltid detaljer att träna på om man vill. Som vanligt så gäller det inte mig och Perra, men alla de andra där ute i den alpina världen!

Nej, nu är det bara att åka så många meter skidor som möjligt, endast så kan man komma tillrätta med de små detaljerna. Ingen tränare kan göra en åkare perfekt, åkaren själv måste vilja lära sig också.

God jul och gott nytt år!
Lisa

Inga kommentarer: