tisdag 30 december 2008

Årets sista blogg!

Så här i sista timman måste jag skriva några korta rader om läget i Tärnaby området. Här har det blåst och regnat om vart annat, med andra ord skitväder. De sista tre dagarna har det dock varit så pass att vi har kunnat träna med diverse klubbar. Här är det ordning och reda, var person har sin plats! Jag är förälder och plogar mest banan och det kan göras på flera sätt har jag upptäckt. Vissa personer kör en coolare stil och andra med mig kör den mer traditionella plogen. Det funkar rätt bra det också men jag börjar från och med den 1:a att träna in den mer coola stilen! Ni kommer att se skillnad när jag kommer hem till Skule backen, nu fattas bara den långa rocken;))

Jag vet att Johan är här uppe för att fira nyår med kompisar från Docksta, jag har koll på dem, de skall fira på hotellet i Hemavan. Jag tror nog att Johan vill vara där ensam med sina polare och ingen tränare så långt ögat kan nå. Tony och jag skall inte vakta honom men vem vet när vi får för oss att ta oss en dansrunda vid tolvtiden på natten - på hotellet i Hemavan!Där kan jag visa dem att jag är en dansant kärring.

Kvällen har tillbringats med trevligt sällskap, Ullis med familj och Axel med fam. från Östersund. Det har varit många och långa diskussioner angående vår idrott slalom. Det är bara att konstatera att vi alla är på olika nivå i vårt kunnande Framför allt så har vi olika ambitioner med vårt fritidsintresse, själv så har jag inte så hög ambitionsnivå då jag jämnför med många andra som befinner sig i området runt Ingemarbacken, men roligt har jag ändå!

Nyår kommer att firas på alla sätt och vis, men inga raketer har införskaffats ännu. Raketansvarig är som vanligt min bror, i år verkar han inte tagit denna syssla på allvar. Sent denna kväll har ännu inga raketer hamnat här i Mosekälla. Jag börjar bli en aningens orolig. Hoppas nu att han fixar allt det pyrotekniska i morgon!

Jag vet att backen där hemma är igång och ser fram emot att träna där vecka 2. Perra har planerat all träning för denna vecka redan så jag lutar mig lugnt tillbaka i soffan - som vanligt! Johan kommer att hinna med en och annan träning innan han flyttar upp till Lappmarken igen, då får vi se hur en slipsten skall dras!

Hoppas nu alla håller ordning på alla raketer i morgon natt så inga fingrar åker med upp i skyn! Snart så ses vi hemma i backen igen!

Ha en underbar nyårsafton med mycket god mat och härligt bubblig dryck!

Jag håller ställningarna här för vår klubbs räkning, jag missar inget nytt! Alla tekniska detaljer och nya uttryck kommer med mig hem till Skule. Vem vet, kanske har jag hittat en långrock också, det vore väl på tiden efter alla år av tjat!

Gott nytt år!
Lisa

Inga kommentarer: