lördag 10 januari 2009

Foppa på träningen!


Tänka sig att självaste Foppa var i farten idag. Ja, ni läste rätt, Foppa Forsberg åkte två tränings åk i Skulebacken idag. Enligt chefstränaren Tony Olofsson, såg det rätt OK ut, men han behöver slipa på en del detaljer, innan han ställer upp i sin första tävling. Tony tycker att Foppa åkte med god balans och härlig styrka, tyvärr liknade hans åkning en skoter kälke på tur. Vad han menar med det har jag ingen som helst aning om - undrar om han själv har det?

Roligt att backen är igång så att vi kan få till ett antal spontanträningar. Imorgon kör vi igen klockan 10.00 och då kommer vi att köra friåknings övningar för hela slanten. Nu när familjebacken är igång så passar det perfekt att träna på position och att hitta kanten. Annars så är underlaget helt underbart i backen, det är vad barnen säger i alla fall. Själv har jag precis tagit mig - förhoppningsvis - vinterns första förkylning och nu är jag på G igen! Veckan har tillbringats i soffan som en riktig valross betonad figur med sprängande bihålor, nu är det över och jag hoppas inte att denna förkylning kommer åter.

Det ryktas om att semlor serveras uppe i Toppstugan! Mmm, underbart! Bara därför bör vi alla plocka fram skidorna för att komma oss åt en semla! Ut i backen och sedan snabbt som tusan upp till toppen för en lång härlig fika!

Perra och jag har redan nu börjat planera för klubbmästerskapet och vi funderar på fredagen den 20/3. Vi hoppas naturligtvis att vi kan genomföra ett helt mästerskap med alla klasser, och med en efterföljande middag tillsammans uppe hos Anna-Lena och Blair!

Jag har tränat enormt hårt inför detta mästerskap, all denna träning har skett i smyg men jag kan lova er att nu går det ruskigt fort! Min nya fartdress är inte utav denna värld! Det är många kända åkare som rycker i denna dress men jag har inte för avsikt att sälja den vidare, nej inte ens till Fru Vonn. Jag var för en liten stund - väldigt liten - sugen på att sälja den, men jag behövde bara tänka på Skules eget klubbmästerskap och då kom jag genast på bättre tankar. Sälja sitt eget vapen till en flicka från Amerkat, nej, nej nej! Jag vet att andra föräldrar i klubben också smygtränar i det tysta men de har inte den rätta utrustningen, som exempelvis fartdräkt.
Att laborera med valla och annat trams kommer inte att bita på mina tider, nu är jag oslagbar i min dress! Perra har till och med börjat prata om att slipa sina gamla Ross skidor. Jag tror inte att det räcker med en slipning för hans del då jag ser att Thomas och Lars är i storslag. Vem vet vad Sigge kommer att hitta på efter hans långa träningsläger i Vemdalen? Jag tror att han mörkar sin egen form!

När det gäller damernas klass så är jag osäker på mina konkurrenter, kommer Anna att plötsligt dyka upp denna tävling eller har Ullis något skumt på gång. Åsa har också kommit upp som en av de mammor som jag måste se upp med, undrar just vad Webbmastern har i bakfickan? Många frågetecken är det och de kommer att rätas ut den 20/3! Som vanligt håll koll på hemsidan inför denna stora tävling!

På tisdag kommer vi att genomföra en GS träning från toppen av backen med FV, Bjästa, Kramfors och Brännan. Det kommer att bli superkul med en massa barn i vår kanon backe! Perra håller i det hela och jag skall väl på något sätt se till att sambands centralen är i ordning. Säkerheten under en sådan här kväll är A och O. Jag hoppas att så många föräldrar som möjligt kan vara på plats, då vi kommer att behöva allt från plog patrull till säkerhets personal längs efter banan. Småttingarna från vår klubb kommer att slussas in från den berömda Tallbranten! Alla kan vara med som tur är!

Ha en underbar helg!
Lisa

Inga kommentarer: