fredag 23 januari 2009

Första LVC!

Ikväll är det nog många pirriga magar hos alla barn som skall tävla i Junsele i morgon. Tänk att det äntligen är dags för första LVC racet. Hela fem deltagare från vår lilla klubb är på plats i Junsele i morgon för att göra sitt bästa, och det vet vi alla att de kommer att göra.

Lucas är i Klövsjö för att starta sin resa mot USM finalen, hoppas att allt går bra för honom!
De senaste veckorna har det bara lyst om Lucas, han verkar vara mer taggad än någonsin. Kan det vara så att det beror på alla brudar som han träffar på A-åkarnas samlingar? Ja vem vet, han verkar ha väldigt roligt på dessa träffar plus att han inte är det minst deppad på våra egna träningar. Fort som tusan åker han när han klarar hela banan, snart har nog alla bitar trillat på plats.

Vi har i år lyckats med att genomföra en gemensam träning för klubbarna vid kusten och det blev en snabb historia. På något konstig sätt förvandlades GS banan till SG, så blir det ibland men det kommer inte att ske hos oss fler gånger!

Förra helgen var alla C-åkare från Ångermanland på plats i Skule och det var en kanon helg! Bra underlag och fantastisk mat uppe på Toppstugan, kan det bli bättre? Vi startade tidigt på morgonen med 6 stycken hela GS-åk från toppen av högsta kvalitet, sedan var det dags för mat och vila. Det frestar på att köra 1200 m med god fart, jag själv skulle aldrig ta mig ner helskinnad genom hela banan. Nej, min barmarks träning blev inte vad den borde ha blivit i höst. Nästa höst då skall jag ta mig i kragen - igen - och träna benböj som aldrig förr.

Vi tränare kunde inte förstå varför alla ramlade som käglor efter lunch då vi hade vårt lilla träningsläger. Jag tror att det har sin förklaring i tidigare nämn längd på banan. Våra barn är inte van att åka så långa krävande åk och de fegade inte ur när de körde banan. Nej gasen i botten med mycket stela ben i branten som påföljd, konstigt?

Junsele kommer under helgen att besökas av oss från Skule och vi skall lämna avtryck i byn. Jag tror att vi har den absolut härligaste klubb man kan vara med i, liten och galen! Jag har varit i samspråk med de andra mammorna och därav min vetskap om pirriga barn. Tiden för sänggående verkar vara 19.00 för alla 5 kids, vilken härlig inställning! Att kasta sig i säng en fredagkväll så tidigt utan att knorra det låter som ljuv musik i alla föräldrars öron.

Tony valla och slipar för fullt, jag undrar om han verkligen vallar så mycket som han påstår? Han kanske städar upp i kopparsamlingen och då blir det inte mycket av vassa kanter! Bästa att jag går och kollar honom så han inte somnar i vallarboden!

Jag kommer att vara observatör under morgondagen, fixa med fika och så! Det skall vara en sådan också, som de brukar heta!


I morgon ger vi järnet och mera kan vi inte göra, så det så!

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: