tisdag 17 februari 2009

Hårdingar...

Kvällens träning var åter igen en kall historia. Fuktig luft från havet drog in över backen och det är inte skönt då det är minus 15 grader ute. Barnen tränade på som vanligt utan ett endaste pip om att det var kallt - för kallt var det! Vi tränare ville nog avsluta träningen långt före barnen, det pratades till och med om bastu och bad i varma baljor. Nu har vi inte riktigt relaxavdelningen klar i vår klubbstuga men jag ser fram emot att nyttja den då den står färdig för användning!

Våra små hårdingar har kört på tid ikväll och det är alltid uppskattat. Ingen verkade vilja vika ner sig, nej tvärtom alla gasade på som bara den! Vad däremot bekymrar mig är att det finns en förälder som ligger i hård tjuvträning inför kommande klubbmästerskap. Denna person sågs åka flera tränings åk i smyg och jag anser att det finns fog för diskvalificering. Jag kommer att skicka ärendet vidare till tävlingsledningen;))

Kvällens kyla gjorde barnen alldeles knallröda om kinderna, kan behövas lite färg nu efter de mörka vintermånaderna. Helgen som var hade vi C-läger i backen och då fick vi alla känna på solens härliga värme. Kallt på morgonen, sedan härligt värmande sol från lunch, det kan inte bli bättre. Våra tre C-brudar var med hela helgen och alla gjorde fina framsteg. Det kan jag säga eftersom att vi även i helgen hade tidtagning och det är endast då man får veta hur bra ett åk är. Underlaget i backen är perfekt och alla var rörande överens om att vi har den absolut finaste storslalom backe i vårt område! Det vet vi redan men det är roligt att tillresta klubbar inser detta också! Jag är övertygad om att vår tävling kommer att bli en succé´!






Det verkar som att fader Edin var mera framför kameran än Ida, det var inte det som var meningen! Vi måste se till att denna linslus håller sig i bakgrunden hädanefter, Ida är mycket trevligare att ha på bild;))

Som ni märker så har jag kravlat mig upp ur svackan som jag trillade ner i förra veckan, jag såg aldrig någon som tittade ner i ravinen för att se efter om jag överhuvudtaget var vid liv. Nej, det är bara att se om sitt eget hus, något annat verkar inte vara aktuellt. När jag insåg det fanns der ingen anledning att ligga kvar ner i botten av ravinen. Vips så var jag uppe igen och allt är som vanligt, träning på tisdagar och torsdagar!

Till helgen är det SG i Sollefteå och tyvärr får inte D-åkarna delta men Ester kommer att vara på plats denna gång. Lova åker på ett super träningsläger i Vemdalen med Fredrik Nyberg, hur skall detta sluta? Hon kommer att åka som en blixt ner för backen då hon kommer tillbaka, full av nya tips och råd! Ida verkar vara på G efter förra helgens tävlingar, jag hoppas att hon kommer med till Sollefteå!

Vidare så ser det ut som att barnen har jätte roligt under träningskvällarna, det är en bra början!

Snart är det midsommar, börja redan nu plnera för alla lekar!

Lisa

Inga kommentarer: