torsdag 26 februari 2009

Snart smäller det!

Efter en vecka hemma med sjukt barn så längtar jag till träningsverksamheten igen! Nu är det inte länge kvar tills USM tävlingen går av stapeln, på söndag så smäller det till! Jag hoppas att vädergudarna är med oss och att kablarna visar sig från sin bästa sida;) Själv så drar jag och resten av familjen på resa till Oppdal, tyvärr kan man säga i detta läge. Vi missar årets stora händelse , tävling i Skule. Ja, det är bara att inse vår planeringsmiss och hoppas på glada rapporter från tävlingsdagen.

Årets C-final går i Hassela och vi kommer att skicka två starka kort från klubben, Lova och Ester! Tyvärr kommer inte Ida med men nästa år då är det dags för henne! Ester har varit sjuk i fyra dagar och är grymt sugen på att träna , hon vill vara i perfekt form inför den stora finalen. Ja, det är väl inte OS precis men jag förstår henne - att ligga i feber veckan innan årets tävling är inte den perfekta uppladdningen. Jag tror det går att träna även i Norge - men jag är inte helt säker! Åka skidor kommer Ester att göra men hur vida hon anser att det är rättmätig träning är en annan fråga! Lova är på G efter en lyckad träningsdag med Fredrik och nu är det dags för lova att visa sin starka form i Hassela!


Efter finalen kommer en utförlig rapport - den kommer att innehålla alla skandaler och det senaste skvallret som är värt att veta något om, var beredda!

Jag hoppas att Lucas svarar för en kanon insatts i helgens kval, Mr 110% får se till att ta sig ner och det snabbt!


Jag undrar om det blir någon "Solberrytoddy" med Per-Erik? Jag tänker mest i förebyggande syfte denna gång, Ester kan ha smitta mig med influensaviruset. Jag tar nog bara en, annars kan det bli helgalet i Norge och det vill ingen vara med om.

Lisa

Inga kommentarer: