måndag 6 juli 2009

Vilken succe´

Jahaja, då är vi grillmästare också, vilken succé det blev i lördags. Grillkvällen var en höjdare, nästan all mat var slut vid 01.00, det kan inte bli bättre!

Inte nog med att vi grillade vi hade även en sommarslalom tävling igång nästan hela kvällen. Perra kläckte idén på morgonen och snabbt som aldrig förr satte han en superbra slalombana. Där sprang alla barn som galningar - vi tränare behövde inte säga ett ord om att ge järnet, nej det fixade ungarna själva! Numera vet vi att det finns två eminenta speakers att tillgå i klubben, Sigge och Perra stod i en klass för sig i sina referat! - Tidtagningen klar? - Fem sekunder till start! - In i hårnålen med god fart, ja det är några av de uttryck som vi hörde flera gånger under slalomtävlingen. Dessa två speakers kommer att få många förfrågningar om att kommentera slalomtävlingar under kommande vinter. Jag hörde att SVT har funderat på att ta med Sigge och Perra till OS, men det verkar som att herrarna har fullt upp med annat - de kommer förmodligen vara tvungna att tacka nej till detta evenemang. Stig surnar nog till om han måste stanna hemma i Hemavan på grund utav två rookies från Skule!

Grillkvällen var en mycket trevlig historia, många glada människor i farten och ingen av oss förvirrade sig in i puben som tur var;) Jag vet att en och annan var sugen på att ta sig en sväng in för att kolla in baren, men anstormningen till vår grillbuffé var stor så tid fanns ej för sådana utsvävningar. Det var en kall kväll men Perra hade ved med sig och det eldades för fullt i hans grill - han var till och med tvungen att hämta mer ved under kvällens gång! Jag var inne på att gå upp i skogen och hämta en torrgran, men det är naturreservat runt omkring berget så jag blev stoppad i god tid. En och annan pinne från marken är väl ingen fara tyckte jag, men jag vill inte att natruvårdsverket kommer och hälsar på för att hämta mig för färd mot fängelset, nej bättre att Perra får tömma sitt vedförråd!

Nu är det bara att invänta order från högre ort om det är dags för bakning inför den återupplivade Dockstadagen. Men alla har väl frysen full med bullar och kakor, precis som jag;)) Ullis meddelar oss så snart när hon har kollat med DBTK om vi har tillgång till vår vanliga plats eller om vi måste flytta oss en aning. Jag själv skall nog baka Biskvier eller Napoleonhattar, fina kakor skall det vara. Recepten kan jag utantill så vips så är kakorna klara och fint förpackade i lådor som jag själv tillverkat av fint materiel Ja det låter bra men alla vet vi att det är min fantomfaster Tekla som brukar stå för baket, jag är ingen vän av bakning och kommer nog aldrig att bli heller.

Sommaren kom och visade sig en stund men lika snabbt försvann den. Jag ser fram emot att se den igen, skönt med värme! Ska det nu vara sommar så ska det också vara det, ingen mellanting!

Tjing tjong!
Lisa

Inga kommentarer: