måndag 9 juni 2008

Där är prinsessan!

Kära vänner igår var en fantastisk dag. Jag fick vara prinsessa för en dag! Klädd i rosa barbie-klänning och håret lockigt som en prinsessa. Det var Funkykidz avslutning - dansskola för barn mellan 4-12 år - på Step In igår. Jag var konferencier på denna tillställning och utöver denna uppgift så var jag ombedd att likna en prinsessa. Alla som vet hur jag ser ut till vardags kan nog inte tänka sig mig i denna roll men jag gjorde mitt bästa och det blev rätt OK: Barnen - mestadels flickor - var alldeles lyriska när jag visade upp mitt nya jag! Åhh, där är hon, hon som är prinsessa idag, sade några utav flickorna. Alla ville känna på klänningen och mitt lockiga hår hela tiden. Jag var för några timmar en idol för dem. Ganska snart var jag tillbaka i min vanliga roll, Lisa i sina egna trista kläder. Döm av min förvåning, när jag kom ut till parkeringen utanför badhuset rusade ett gäng småflickor rakt emot mig, skrikandes: Jag ser henne! Jag ser henne, kom så går vi till prinsessan! Ahh, vilken boost för självkänslan!

När jag vaknade i morse så var allt som vanligt igen. Core pass på fm. och ingen ville idag känna på mitt hår, och mina gamla träningskläder väckte inte samma uppmärksamhet som den rosa kreationen. Platt fall ner på den dammiga marken, nu är allt som det skall vara.

Jag har känt lite sorg i ett par veckors tid. Nej, det är inte längtan efter snö utan det är så att min träningskompis från Själevad, har slutat att träna på Step In. Jag väntar mig alltid att se henne dyka upp på mina pass men nu börjar jag inse fakta, hon har slutat för gott. Hennes plats är tom i lokalen och om det är någon som närmar sig hennes plats så morrar jag till. Bäst som det är kanske hon har fattat ett nytt beslut om var hon skall träna - vips så är hon tillbaka!

Ungefär samma känsla har jag då jag ser barn som har varit med i vår klubb men som valt att sluta av ena eller andra anledningen. Jag träffar rätt ofta de lite äldre barnen som har slutat med skidåkning och de hälsar alltid glatt. Det är kul att de fortfarande vill prata med en gammal tant som mig, jag menar hur cool är man i deras ögon? Jag har tänkt att man borde dra ihop alla avdankade ungdomar till en ploj tävling någon gång, men det gäller att vi har tillgång till en backe också;)

Jag satt igår och kollade in sommarskidåkning i Norge. Hmm, det ser inte helt fel ut, men en aningens dyrt. Jag vänta just nu på en lottovinst men så kom jag på att jag inte har spelat en enda rad på flera år - hur skall då vinsten hamna hos mig? Alla bilder man ser på Internet är naturligtvis de allra bästa, inget regn i sikte där inte. Sol, snö och en massa barn med glada miner, det är vad som visas. Det finns en glaciär ute mot Bergen - Folgefonna - som har massor med snö på sig, närmare bestämt 12 meter. De skottar fram liftarna! Personalen där i Folgfonna jublar nog inte alltid då snön vräker ner.

Ser fram emot lördagens C-träff, hoppas att vädret är med oss. Lagom varmt och minimalt med regn under klättringsdelen. Det räcker med den spänning som redan är - det behövs ej flera riskmoment som snor-halka!

Jag återkommer med information om C-dagen senare!

Ha det!
Lisa

Inga kommentarer: