torsdag 5 juni 2008

Halsmandlarna är borta!

Nu har Icey opererats, igår tog veterinären bort halsmandlarna för gott. Nu är det bara att hoppas på att det var mandlarna som var roten till allt ont, nu skall han bli frisk på riktigt!

Sommaren är här med besked. Nu är det bara att hoppas på ett lagom varmt väder och lagom mycket regn. Det är krut torrt i markerna och enda fördelen med det, är att myggen och fästingarna inte gror speciellt bra. Skönt så länge det varar!

Nu är det snart dags för C-lägret här i Docksta, det blir endast en dag men jag kallar det ändå läger. Vi har 3 stycken åkare med ifrån vår lilla klubb! Ida, Ester och Lova, vilket gäng! Jag hoppas och tror att dessa tjejer kommer att ha en härlig slalomtid framför sig. Alla 3 är verkligen på hugget! Jag hoppas att jag orkar klättra med i deras tempo uppför Skulebergets brant!

Jag kunde ej närvara på årsmötet men jag har fått rapporter och det verkar som om att allt var i sin ordning. Perra visade upp sig här som hastigast efter mötet så nu vet jag att han lever! Han var sig lik men såg en aningens trött ut. Han hade visst varit ute på skogsbrand en hel natt, phhuuu!

Jag har noterat att Clas kör runt i en bil alldeles ensam, tänk att "lill" Clas har fått körkortet! Tiden bara flyger iväg - det var inte längesedan han fick sin första moppe! Att tiden bara flyger iväg kommer vi att märka ganska snart är det dags för barmarks träning igen. Då kommer vi att stå där och fundera: Vart sommaren tog vägen? Försök nu att ta reda på alla dagar denna sommar, våga bara vara! Lättare sagt än gjort, alla har vi en massa projekt som skall påbörjas och för att inte tala om de redan påbörjade.... Många av de påbörjade borde varit avslutade för längesedan, men som vanligt finns det andra saker att göra och om inte annat så hittar man på nya saker!

Fira vår nationaldag på bästa sätt!

Lisa

Inga kommentarer: