fredag 14 november 2008

Nysnö i byn..

Nu är årets första åk överstökat! Inte nog med att underlaget var super, det kom en decimeter ny snö på det också. En bra start på säsongen!

Hör och häpna, vår egen Perra har haft en stugdag idag. Hur kan detta komma sig? Förmodligen laddar han inför morgondagens puder som är utlovat. Alla vet vi att Perra älskar fluff-snö, då ser nämligen ingen hans tätt ihop klistrade skidor;) På något underligt sätt har inte mina skidor blivit vassa under sommaren, vad är det som händer egentligen? Kan det vara så att min serviceman har tagit en lång semester, en riktigt lång dessutom. Annars var det som om det aldrig har varit något uppehåll från skidåkningen, svängarna var perfekta som vanligt! Hmm, detta kan tas som skryt men när ingen ser mig så kan jag väl få åka i tron att det är perfekt!

Johan har idag visat livstecken igen, imorgon kommer han och åker med oss i Hemavan. Tärnaby har haft storfrämmande, Bode Miller med flera. Jag kan se på deras spår att de hade behövt några kloka ord från Skules tränare, svängrytmen verkar helt satt ur spel. De har balkat halva Ingemarbacken och där vill ingen vistas, is och åter is. Hur kan man förstöra för oss amatörer på detta vis. Jag tror att det var största anledningen till att Perra valde att sköta markservicen idag. När vi är här på träningsläger med klubben skall vi alla visa honom hur en slipsten skall dras.

Ingen Icey så långt ögat kan nå, och ingen Pixi heller för den delen. När vi kom hem i eftermiddag till stugan var hon som bortblåst Det behövdes bara ett halv varv runt hundburet för att inse att den rackaren har krupit ut genom ett litet hål i staketet. Spåren i snön visar tydligt hur det har gått till, hon har letat sig fram till detta metodiskt och sedan rakt ut i skogen, för att sedan skälla på älgarna som snällt går här borta på myren. Nu är inta matte glad.

Städa borde jag göra i stället för att sitta vid denna dator. Snart kommer "finfrämmande" från klubben och då måste det till en städ insats i stugan. Alla som varit in i denna lilla timmerstuga vet att det är ett antal ställen som damm kan samlas på. Tyvärr även väldigt högt upp och på de mest krävande ställen som finns, det är inte bara att plocka fram dammtrasan och dra ett varv på fönsterbrädan. Nej nu skall stegen in och jag skall hissas upp mot taket, nästan som cirkus. Det är väl så jag får se på det hela, att det är en rolig grej istället för vad det faktiskt är. Ja, ja, om det inte är helt kliniskt - vilket det aldrig är här - så får väl gästerna städa om det upplevs för oländigt!

Till veckan som kommer verkar kylan göra sig påmind. Hoppas det blir tillräckligt kallat så att de kan spruta i Skule, det är ändå den bästa backen i Högakusten!


Nu skall jag passa på att tända massor av ljus, Tony är borta på ett möte och då kan han inte gnälla över att jag slösar med ljus. IKEA´s värmeljus är dyrgripar enligt Tony. Alla vet vi vad en påse värmeljus kostar på IKEA. Tony verkar vara den enda på detta jordklot som inte har koll på den kostnaden. Annat är det med bilar, de har han järnkoll på.

Ha en underbar kväll!

Lisa

Inga kommentarer: