onsdag 12 november 2008

Team övningar...

När gårdagens träning var över så det ingen energi kvar i barnens muskler. Det var en otroligt utmanade träning igår, team övningar som inte var till för dagis verksamhet. Nej här krävdes samarbete och en hel del styrka och list. Dessa kvalitéer besitter våra barn, mer eller mindre. Under gårdagens träning gnälldes det några gånger men inom kort så var dessa negativa tankar bortblåsta. Clas och jag var faktiskt för första gången i år tvugna att riva i på skarpen. Jag tror att nu är det snart dags för att hitta på något helt annat än att träna. Kanske är det dags för skidåkning!

Team övningarna var en höjdare. Som alla kämpade med att få till hjulet, två personer som gör en kullerbytta tillsammans. Prova där hemma får ni se hur enkelt det är! Många skratt och en del uppgivna ansikten, men innan träningen var över så var alla nöjda och trötta, precis som det skall vara!

Jag har ikväll sett att det sprutas snö i Bjästabacken, nu är det nära! Vecka 47 åker C-gänget till Tärnaby-Hemavan för att åka skidor som bara den. Jag vet att Kramfors är på plats samt att Lucas och Perra är där uppe med A-åkarna. Jag skall åka runt och spionera på dem, det är naturligtvis så att de har en massa hemligheter för sig. Alltid kan man lära sig något nytt! Perra kanske jag hittar i baren, vem vet? Då skall jag filma honom och visa er alla sanningen;))

Icey lyser med sin frånvaro. Senast han visade sig var i onsdags förra veckan, då skällde han ståndskall på samma ställe som för exakt en vecka tidigare. När Tony visslar på honom så drar han direkt, han är rätt vild nu, tyvärr!
Vi åker upp i morgon vid lunch för att göra nya försök att locka in denna lilla krabat, hoppas han tar sitt förnuft till fånga!

Det kan hända att jag tar ett eller annat åk i backen men Ester få stå för den varan!


Jag hade date med min träningspolare - eller före detta träningspolare - igår. Vi åt lunch och skvallrade en timma, helt underbart roligt. God mat och en massa ny information, kan det bli bättre! Nej det kan det inte!

Tjing tjong!
Lisa

Inga kommentarer: