tisdag 12 januari 2010

Årets första träning!


Tänk att jag missar årets första träning på grund utav denna envisa förkylning. Feber och hosta gör att jag stannar inomhus ikväll - skulle hellre vilja vara i backen och kolla in alla fantomer!

Husmoderskuren fungerade inte som jag hade tänkt mig, nej det blev än värre efter alla tänkbara drycker. I lördags var det 50-års kalas i Umeå med ett hundratal gäster - jag kände ingen då jag kom dit. När jag åkte hem hade jag lyckats prata - väsa -med ett antal gäster så att åtminstone kände någon då jag lämnade festen vid 01.30! Jag lyckades få mig en Bencke grogg tillblandad av en förkvällen ny bartender. Den gick inte av för hackor - den var till och med värre än Per-Eriks solberry toddy. Ja, det är sant! Kan det ha varit skogsblomman i glaset tillsammans med sparsamt upphälld Sprite - kan tänkas! En Bencke drink är inte att leka med då det är väl lite utrymme för de så kallade "virket", kan tänkas att om jag fått i mig den så har hostan avstannat helt!

Träningen ikväll har perfekta förhållanden - bra temperatur och fint underlag. Hoppas att alla är på hugget och att Johan, Clas, Perra och Tony fixar en bra bana. Viktigt är att hålla koll på Johan och Clas så de inte tjuvtränar inför KM - regler är till för att följas. Nytt för i år är att om man ej fyllt 20 så får man inte åka bana innan KM har gått av stapeln. Bra regel tycker vi som är lite äldre;)

Det som skall tränas på ikväll är rörelse i åkningen - alla grundrörelser skall analyseras. Att trycka fast skidorna hoppar vi över! Nu skall böj sträck rörelsen in i skidåkningen på alvar - inte en dag för sent! Sida till sida har de flesta kläm på men fram/bak är det sämre med. De flesta vill vara bak och inte så mycket fram. När vi kommer till rotationsrörelserna så vill många starta svängen med en rotation men vi tränare ser nog hellre att någon av kant regulatorerna får sköta den biten. Vi får inte alltid som vi vill - det verkar inte landslagets tränare få heller;)

Hur som haver så är vi äntligen på gång i backen igen! Hoppas på en härlig säsong med många fina träningskvällar. Snart är det sol i backen när vi tränar - det smäller bara till så är det mars månad!

Nu tar jag mig en lutare så hoppas jag på fin form imorgon!
Lisa

Inga kommentarer: