onsdag 13 januari 2010

Mötes proffs i Docksta...

Under kvällen har Skules tränare avverkat två tunga möten i Docksta. Ett med ägarna till backen och ett med styrelsen för klubben samt andra volontär arbetare. Nu planeras det för fullt inför vår egen tävling v. 8 och då är det tur att vi har tillgång till gamla uvar som Britta och Inge-Gerd. Dom har verkligen stenkoll på allt vad gäller matserveringen och bakning. Som vanligt så får även jag baka och hör och häpna - även i år lyckas jag få baka chokladbollar! Jag behöver inte ens starta ugnen, phhuuu! Dagen till ära så valdes Johan som ständig sekreterare - en perfekt uppgift för honom.

Premiärträningen igår verkar ha förflutit på bästa sätt - Ester var på strålande humör när hon återvände hem igen! Enligt Tony så åkte alla barn på mycket hög nivå - vad annars kan man förvänta sig;) Banan var bra, underlaget super och bra temperatur! Då kan ingen klaga! Emilia var på Tony inför varje åk, att han var tvungen att räkna ner innan start: -Tre två ett kör! Så skall det går till enligt hajspjutet Emilia!

Klart är nu att vi kör samma tider som förra året för våra vanliga tisdags och torsdagsträningar, 17.30-19.30! Vi kommer att åka från toppen på tisdagarna när vi känner för det och även vissa onsdagar kommer det att finnas möjlighet att köra fartträning. Då kommer vi att bjuda in de andra klubbarna från området - då blir det åka av!

Förkylningen börjar ge med sig och jag ser mig själv vara på topp imorgon - inte på gymmet kanske men... Hur som haver så skall det nya Aqua passet köras igenom ett antal gånger innan jag kan släppa det för publik. Just nu har jag bara sprattlat i tanken - inte illa det heller! Som vanligt när jag varit förkyld så vill jag träna igen de förlorade träningspassen - alla vet vi hur dumt det är! Jag vet att det inte går men i ivern att komma mig iform igen så blir det fel på tankarna ibland.

Första dagen räcker det nog med en promenad med hundarna - de har inte blivit söndermotionerade under denna sjukvecka! Konstigt - när det är jakt då är det Tony´s hundar - om de går bra! All annan tid så är det mina, hmmm.... Att gosa med dem är också ett alternativ från mina familjemedlemmar, men att träna dem har liksom fallit på min lott. Ja de må väl vara så - det är jag som går med dem på jakten! Då kan Tony sitta på sitt pass och stirra på skogen. Det värsta är att han är som en älgmagnet - alla älgar springer till honom - oavsett om han pratar i radio, telefon eller bryter kvistar till elden. De dyker upp ändå - synd för dem för det är helt fel person att hälsa på under jakten;)


Oj vilket sidorspår jag hamnade på igen - men lite jakt måste jag få skriva om ibland. Speciellt nu när jag inte jagat på en månad.

Snökanonerna är igång i Skule under natten och kanske under morgondagen - vi får se om det blir någon träning imorgon. Kolla hemsidan som vanligt!

Umeå kommer med all sannolikhet ner på lördag och tränar i backen. Johan och Perra kommer att vara med dem - är det någon från klubben som vill vara med så hör av er till Perra och kolla läget! Ta chansen att få köra från toppen!

Sov gott!
Lizzzza

Inga kommentarer: