lördag 3 maj 2008

Nu är det snart slut..

Här tränas det för fullt och bäckarna svämmar över i värmen. Att börja träna klockan 7.00 på morgonen till en kör utav kvittrande fåglar är en upplevelse. Aldrig har jag spänt på mig pjäxorna till ett enormt kvittrande i bakgrunden, jag har aldrig heller startat skidträning klockan 7.00 någon gång. Vi har nu endast en kväll och en förmiddag kvar av C-lägret och tjejerna vill inte åka hem, de triv som fisken i vattnet. Vatten har vi gott om, snön smälter med rekordfart i denna sydländska värme. Ryktet säger att 30 cm packad snö tinade bort på en dag, då blir det mycket vatten som inte får plats i bäckarna. Myren uppe vid Kungsliften är brun utav allt vatten som kommer upp i från fjället, där hamnar en del våghalsiga människor. De tror att om de har hög fart så ska de klara sig över men ingen verkar lyckas.

Tony har drillat C-tjejerna med bravur, alla har gjort enorma framsteg. Från ena dagen till den andra verkar det som om tjejerna har bytt skepnad. Alla - och då menar jag alla - har snäppat upp sig 3 hack, minst. På mornarna har vi tränat i Tärnaby med kortkäpp och saltade banor, perfekta förhållanden! Efter lunchen så har det varit Kungsliften som hägrat med skidtester och annat kul. Efter det har tränats så vill brudarna bada och en eftermiddag har vi släppt dem till poolen. Inga lustiga karlar har siktats som då Skule har varit i plurret, skönt! Dagen till ära har en helikopter hämtat ned barnen från Kungsliften, det var uppskattat då Åke - helikopter piloten - körde lite busigt med dem. Han snurrade runt med koptern och föll ned som en död mås för att sedan bränna iväg ner i en bäckravin ner mot Byn.

Nu skall vi ha middag i vår stuga med en överrasknings gäst som heter Anja Pärson. Bara de vuxna vet att hon skall anlända, jag tror att det blir ett antal stora ögon när hon kommer in knallande! Kul att hon ställer upp på detta lilla jippo!

I morgon är årets säsong över för vår del, skönt att komma hem och kolla in rabatten. Jag drömmer om den rabatt som man ser i tidningarna men mina fingrar verkar vara gråa i stället för gröna.

Ha det bra!

Lisa

Inga kommentarer: