söndag 22 mars 2009

Klubbmästerskap...

Jahaja, då var det avklarat, klubbmästerskapet. Nu skall jag inte bli långrandig i min lilla rapport från gårdagens KM, några få rader kommer ni att få läsa ändock! Arrangemanget var perfekt, tidtagning på högsta nivå, flaggor och nät i målområdet och en underbar stämning längs banan. Så långt allt väl men sedan då det var dags för mina egna åk, då började det! Min lilla dotter som knappt kan plocka upp sina kläder från golvet åker ifrån mig med 3 sekunder. Hur tror ni att det känns? Här står jag kväll på kväll och mässar om hus saker och ting skall utföras vad gällande skidåkning, och så åker hon ifrån mig lät som en plätt! Jag som har tränat så hårt inför denna tävling, benpress, djupa knäböj och hela tjotabalongen. Vad hade jag för det, nada! Nu är det till att tänka positivt, man kan visst göra det också;))

Efter gemensam lunch - som för övrigt Tobias fonden bjöd på, det tackar vi extra mycket för - var det dags för den stora prisutdelningen. Prisbordet var i år bättre än någonsin. Alla deltagare hade med sig ett pris hem av skiftande slag. Årets Rookie blev Jennie Sjödin väl förjänt, hon är nu ett par svarta träningsbrallor rikare! Vi tränare är rörande överens om att framsteg har gjorts på alla håll. Jag själv som inte deltagit på en enda träning sedan vecka 8 ser att utvecklingen har gått framåt med stormsteg för alla, även för Perra! Ni skulle ha sett honom igår då han plockade på sig Lucas tävlingsskidor, då blev han vass!

Vi har nu flera fina titlar i klubben, Mats är numera ansvarig för målfållan, flaggansvarig är hans fru Åsa, tidtagnings chef är Roger och Clas är bas över utrustningen gällande tidtagningen. Jag kan skriva hur länge som helst angående dessa fina titlar men nu får det vara nog!

Dagen till ära har spenderats i Kvissleby, närmare bestämt Nolby backen. Ester har kört en GS tävling där idag och det gick bra, hon lyckades ta en 2:a plats! Rolig tävling och ett mycket bra arrangemang. Väl där på plats så fick jag än en gång höra hur enormt bra tävling som Skule genomförde vid USM kvalet. Enligt denna person var det den bästa kvaltävlingen i år som han hade besökt! Vilket underbart beröm till alla som var med och genomförde denna tävling, sug åter alla som var med och hjälpte till! Nästa år hoppas vi på en bra vinter igen och att vi kan arrangera en hel tävlingshelg.

Nya tag på tisdag, GS träning som vanligt!

Hej hå!
Lisa

Inga kommentarer: