tisdag 10 mars 2009

Oj, oj, vad var det som hände?


Jag kan fortfarande inte fatta att min lilla dotter har vunnit en storslalom tävling i Hassela. Väl där på plats så såg jag inte mycket av hennes åk då jag var med i staben uppe vid start, tyvärr. Kanske var det lika bra då jag var så nervös innan start så att min mage ville kasta upp. Jag ville så gärna att Ester skulle få åka två åk utan att ramla, bara att hon skulle komma sig ner var nog för mig.

Ester själv hade andra planer, hon ville bli bland de tio bästa för då fanns det en pokal att hämta! Jag och Tony har under hela vintern försökt att tona ner hennes förväntningar inför denna final, men hon har med bestämdhet sagt att hon vill komma sig in bland de tio första tjejerna. Hmm, jag hade aldrig i mitt liv kunnat ana mig en första plats för Ester. Det jag däremot visste var att om hon skulle kunna gasa på som hon kan på träningen, så kunde det bli en topp 20:e plats. Nu har hon denna enorma pokal hemma här i Docksta och som mamma är jag så stolt över min lilla Ester, vad annars kan jag vara! Pokalen för söndagens SL är en aningens mindre men ack så värdefull. På söndagsmorgonen när vi vaknade var Ester mer eller mindre död, trött och ont i halsen! Seger vrålet från lördagen tog ut sin rätt, trodde jag. Det visade sig att hon blev förkyld igen och därav min frånvaro från kvällens träning, hemma med sjukt barn igen.

Jag fick frågan hur vi tränade i Skule av Jämtland-Härjedalens tränare och jag svarade att det är hemligt;)) Nej jag sa att vi tränar höger och vänster svängar, men att vi alltid börjar åt höger och med en blå käpp! Mycket viktigt att det går rätt till och det är just vad vi alltid gör, rätt sak på rätt plats!

Som tränare så är jag också nöjd och hoppas nu att den här händelsen drar med resten av gruppen i Skule. Kan Ester så kan alla andra - så enkelt är det! Tråkigt att Lova var tvungen att lämna Hassela då hennes öron visade sig från sin sämsta sida! Nästa år då är vi förhoppningsvis tre med ifrån Skule, Ida, Ester och Lova.

Nu lägger jag mig i träning inför stundande klubbmästerskap, fartdressen har krympt efter semesterveckan i Norge. Kan inte förstå vad som hänt med den, den som stramar lite här och där!

Nu skall jag fixa med "lill´doppa" hon kan behöva få ha sin mamma för sig själv efter denna helg!

Lisa

Inga kommentarer: