söndag 29 mars 2009

Slutkörda tränare..

Phhhuuu, vilken helg! Lag silver i GS, guld i GS, guld och brons i SL och sedan två guld i SG - nu räcker det för i år!

Hemma efter en tuff tävlingshelg i Sollefteå, men vilka åkare vi har haft igång i helgen. Emilia, Victor och Jennie gjorde tävlingsdebut på lördagens GS - fort var det gjort! Inga tveksamheter utan full fart nedför pisten - precis som om de hade åkt hur många tävlingar som helst innan, bra jobbat alla Skule åkare!

Perra och jag har anställt en vallar kille på heltid för Skules räkning, Herr Moström från Sollefteå. Han verkar ha gjort under med Esters skidor inför dagens SG - hon åkte som tusan! Under rådande finanskris så kommer Moström att få gå ner lite i löneanspråket, men han verkar nöjd och belåten med vad vi erbjuder honom. Skall jag vara helt ärlig så tror jag att vi hade kunnat få honom gratis, för han vill verkligen hamna i en riktig rolig klubb som Skule är;)))

Jag och Perra är nu rätt slut på men vi kastar oss in i sista träningsveckan med gott mod. GS på tisdag till att börja med och sedan får vi se om vi flyttar torsdags träningen till onsdag - det är föräldramöte på torsdagskvällen i Docksta. Kolla hemsidan under veckan!

Att våra C-brudar fixade ett lag silver i GS är väl häftigt! Bara en sådan sak gör att jag kvicknar till lite inför sista racet, mycket bra jobbat tjejer!

Nu är det god natt snart, klockan börjar närma sig 19.00!

Lizzzzzzzzzza

Inga kommentarer: