måndag 24 december 2007

Julafton

Jag sitter här hemma vid datorn och konstaterar att nu är det över. All denna stress för en enda dag, kan det vara värt det? Ja det är nog det, för allt skall vara precis som det alltid har varit, för då är det jul. Det känns som om jag inte behöver inta föda förrän om cirka 2 veckor, men jag vet att i morgon är jag lika hungrig som vanligt. Ester är fortfarande sjuk och jag tror att hon inte har upplevt denna julafton som den bästa julaftonen hon har varit med om. Febrig och trött så kanske man inte uppskattar mat i massor så himla mycket. Hon kommer väl igen får jag hoppas för hon har blivit inbjuden att träna med Umeå-Holmsund SK i mellan dagarna och efter nyårsaftonen. De har alltid ett läger i Tärnaby under jullovet och nu skall Ester få vara med och träna med storfräsarna. Det kommer att bli roligt att få vara med som förälder och enbart ploga banan med jämna mellanrum. Jag kommer att spetsa öronen för att snappa åt mej de senaste termerna, var så säkra. När vi kör igång här hemma igen, så kommer ni att märka att jag bytt ut min vokabulär.

Hej å hå, nu skall jag packa alla våra väskor och sedan kasta mej i sängen. Det är rätt jobbigt att fira jul, jag har bara blivit uppassad idag, men är ändå rätt slö. Kan det vara ett tecken på att jag blivit lite äldre, nej nu barkar mina tankar iväg igen. Jag som är ung, fräsch och moderiktig i alla lägen. Hur kan jag ens tänka tanken?

Ha nu ett underbart jullov!

Lisa

Inga kommentarer: