lördag 22 december 2007

Vintersolståndet

Go´kväll!

Nu är årets längsta dag snart till ända. Redan i morgon kommer dagen att vara några minuter längre än idag. Är inte det fantastiskt att vi nu kommer att få mera ljus för varje dag som går.

Jag har helt tappat julkänslan, den har tinat bort helt enkelt. Att en känsla kan sitta i lite snö, det är helt otroligt. Jag har annars pysslat om en sjukling de sista dagarna som gått. Ester har varit jätteförkyld med högfeber och värk i kroppen, precis som de andra barnen på skolan. Inte nog med detta så fick hon magsjuka mitt i förkylningen, phhuuu. Hon har varit rätt låg, så låg så att hon kunnat gå raklång under chiffonier´n. Hoppas på bot och bättring och jag har kurerat mej med hela vit pepparkorn allt enligt Brittas huskurer. Vem har glömt sjukresan i Junsele, Clas magsjuk och Caisa förkyld. Med andra ord så har jag motat Olle vid grinden, för nu längtar jag efter att få sitta ner i mammas kök och äta mammas julmat.

Jag tänkte tillbaka på träningslägret tidigare idag, och började skratta för mej själv då Per-Inges klassiska kommentar dök upp i minnet. -Snygg sväng! Per-Inge stod och filmade våra åkare på en transportsträcka mellan Anja och Ingemar-backen då han trodde att Thomas kom fräsande utför pisten. P-I var helt övertygad om att Thomas försökte åka störtlopp framför kameran så då skriker P-I till "Thomas" -Snygg sväng! ha ha haaa! P-I verkligen vrålar av skratt då jag säger till honom att det inte är Thomas han filmar, utan det är för oss en helt främmande person, som åker förbi. Då blev det tyst på den skrattande kameramannen, jag tror att vi alla blev lite generade. Senare på kvällen då vi kollade igenom allt film material, så såg vi att allt var med på filmen! Alla skrattade så att tårarna rann. Även detta år stod P-I för resans garv, tack!


Jag vill önska alla en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!

Kom ihåg att det är inte det vi äter mellan jul och nyår som vi blir tjocka utav, utan det vi äter i mellan nyår och jul!

Bra eller hur, nu är det bara att frossa!

Lisa

Inga kommentarer: