torsdag 8 november 2007

Hå hå ja ja!


Hallå där1

Jag har i dag kört mitt core-pass, det var en pina ska ni veta. Vem kan göra så jobbiga och outhärdliga träningspass, det måste vara en galning. Denna galning är naturligtvis jag, och när jag gör dessa pass så brukar jag vara fullt ut frisk. Jag har inte feber längre men det känns att jag varit sjuk länge, efter 2:a låten tyckte jag att det var nog. Det var bara att dra på sej Jane Fonda leendet och köra vidare, hoppas att ingen av deltagarna märkte hur ledaren tjuvvilade lite ibland. Jag talade precis med en träningskompis i Ö-vik och hon har varit sjuk i nästan 3 veckor - ätit 2 tuffa penicillin-kurer - och funderar nu på att smyga igång träningen. Jag kan bara skratta mej lycklig över att jag ej är i hennes sits, snacka om drygt att börja om från noll. Hon är en kämpe så det kommer att gå bra, det är jag övertygad om.

Tisdagens träning var ett enda buller, Bygget är inte direkt gjord för skrikande barn. Alla var på hugget och vi hade äran att se en ny deltagare på träningen. Hon verkar vara ett innebandyfreak, det märktes att hon spelat hockey tidigare. Hon behärskade klubban och bollen helt perfekt och tog burskydd som en värsta MODO spelare. Jag hoppas hon kommer på flera träningar. Många barn är fortfarande sjuka så vi är inte full styrka på träningen, det är bara att ge sej till tåls med dessa bassilusker. Jag noterade igår att de börjat spruta i Bjästabacken - de är alltid först - hoppas kylan håller i sej! Rapporter från Tärnaby gällande att backen öppnat idag, jag är övertygad om att Johan har varit på skidor under denna dagen. Det är bra att han får lite försprång tills vi kommer upp till Tärna, det kan han behöva! Nu är vi så taggade och sugna på snö så ingen kan mäta sej med oss i Skule.

Vad kommer då att hända i kväll på träningen? Lucas kommer att få gå igenom MAQ - muscle action quality - det är en träningsmetod som ger en rätt teknik inför st yrketräning. Han är som en krutdurk, snabb, spänstig och otroligt stark. Han har tränat hårt under sommaren och det har naturligtvis givit resultat. Alla andra barn skall köra på med Per Inge som tränare, kan tänkas att det blir en och annan styrkeövning med betoning på ben. Killerboll är en favorit bland barnen, detta har jag ingen förståelse för, att kasta en boll på varandra så att man blir tagen, kan det vara kul, Ja, det verkar så, alla vill spela det varje gång, själv gillar jag fotboll bättre. När jag tränade barmark med Skule då stod vi mest i 90 grader mot väggen och tränaren tog tid. Det var aldrig tal om att ha "kul" - nej det skulle bara bränna i låren. Vi gjorde också sit ups med benen fast under ribbstolarna och snabbt skulle det gå, desto snabbare desto bättre. Tiderna har förändrats och vi tror att vi har den bästa träningen, så kanske det är men vi lär oss något nytt hela tiden. Barnen har en enorm uppfinningsrikedom, de kommer på än det en och än det andra. Det vanligaste förslaget jag får när jag frågar vad vi skall hitta på det är - förutom killerboll - vi kör hårt Lisa! Det måste ändå betyda att dessa ungdomar som går på våra träningar, har insett, att det är skönt att använda kroppens alla muskler. Jag kan tycka att det ibland är lite slöa barn som kommer på träningen men efter en stund så är alla på G. Det är helt naturligt att barnen är trötta, vilka dagar de har på skolan och fritids. Phhuu, jag skulle aldrig palla deras miljö, hög ljudvolym och mycket spring hit och dit. De är helt fantastiska som orkar denna tuffa träning utan pip och gnäll!

I morgon fyller min bror 40 år! Jag har blivit inkallad som bartender/toastmasters. Bartender är väl en sak men att hålla i festen när jag själv är bartender, det vet man aldrig hur det slutar. Jag hoppas att jag inte börjar smaka på alla fina drinkar som jag blandar, för då kan det bli lite väl pinsamt för min bror. Jag har i dag inhandlad dryck och diverse materiel till denna tillställning och hoppas nu att jag har tänkt rätt när det gäller val av dricka. Karlar i 40-50 års ålder verkar inte dela min uppfattning, om vad som är gott. Jag är nog lite för mycket av en Piggelin-fantast för detta jobb. Hur som helst så ser jag i fram emot denna fest, kanske jag kan ragga några nya barn och föräldrar till klubben. Vi kommer att behöva ett stort antal föräldrar till vår tävling i februari.

Nu vill jag bara att det skall falla ner en hel drös med snö, så vi kan börja träna på "riktigt", det är bara så kul att vara ute i backen! Bilden ovan är från Hemavan vintern -05, hoppas vi kan få åtminstone hälften av denna snömängd här hemma!

Inga kommentarer: