tisdag 13 november 2007

Inomhusträning!

Tjena mors!

Kvällens träning bedrevs inomhus tillsammans med Hopp&lek-gruppen för första gången i år. Det var för halt och slaskigt så jag valde att stanna inne med "storbar´na". De små verkade uppskatta detta tilltag och de äldre tog väl hand om småttingarna. De är kul att se hur de mindre barnen, tittar med stora ögon på de äldsta barnen, under träningen. Jag frågade gruppen om vad de ville göra nästa träning och svaret blev ej det jag väntat mej. De vill köra stenhårt och köra skiten ur sej. Nu är det bäst att jag och Perra slår våra kloka huvuden ihop, för att få till denna träning. Jag tycker att vi redan nu kör hårt men jag gillar att barnen vill utmana sej själva ännu mera, vart kommer detta att sluta. Vi kommer att ha de absolut bäst tränade barn som finns i vår klubb, nu gäller det att det kommer snö, så vi får använda alla muskler!Jag läste just Johans blogg, han verkar vara på G när det gäller skidåkningen. Jag ser fram emot att se honom träna med oss i vinter, hoppas han har tid att vara med här hemma någon gång. Jag har hört på omvägar att Johans tränare har berömt honom enormt under de första skidpassen - detta är han väl värd, vår stor Johan.

I morgonkväll åker jag och webbmastern på möte med alpina kommittén, det håll uppe i Sollefteå. Där får vi höra om allt är under kontroll inför vinterns alla tävlingar och hur det blir med gemensamma läger, får våra åkare. Vi i från Skule är ännu inte så erfarna som många andra som sitter med i denna samling, men vi lär oss snabbt! Förra mötet diskuterades FIS-poäng och punkter hit och dit - detta har vi inte kommit i kontakt med ännu - och vi satt som två gökungar och bara gapade. Lucas och Jonathan är på gång mot att räkna punkter och poäng, men som tur är så är det ett par är innan dess! Jag och Carro kommer att lugna kommittén med att vi är långt gångna i planeringen, inför vår stora tävling i februari. Jag har en känsla utav att vår tävling kommer att bli proffsig och välordnad, Skule är numera en klubb att räkna med!

Nu skall jag ta en kopp te och fundera på den hårda träning som barnen efterlyst tills på torsdag. Vad skall vi lägga tyngdpunkten på - ben, axlar, rygg, mage eller kondition? Det blir nog en buffé av alla möjliga övningar, trötta kommer nog alla att bli, det är jag helt övertygad om!

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: