onsdag 21 november 2007

What a morning!

Tjena mors!

Nu skall jag starta ett uppror i Docksta, det gäller sandningen av trottoarerna som är obefintlig. Vi var tvungna att träna inomhus med hela gruppen igår igen, tråkigt. Jag ser mej själv iförd protestkläder och plakat i händerna, utanför Ica på lördagsförmiddagen. Slut upp med mej, nu är det nog med detta halkande! Vi tränade så gott vi kunde inomhus och alla presterar lite mera än vad de själva tror att de klarar av. Detta är imponerande, alla ger järnet och ingen klagar. Under träningen igår blev jag uppkallad efter en stor man -eller vad han nu är- jag blev kallad Gud. Jo ni läste rätt. När alla barn var på väg att ge upp i en av övningarna höjde jag rösten lite och sa: -Kom igen ni orkar 3 till, det vet jag! Då fällde en av barnen en kommentar like this: -Hon är som Gud! Jag förstår vad som tänktes innan orden slapp ut ur munnen, alla gör som hon säger utan att ens knysta. Precis så är det för det mesta och, det är hur roligt som helst att träna ett sådant gäng som inte gnäller och piper hela tiden. Småttingarna kör på för fullt med Clas och han har en otroligt bra ordning på denna grupp. I honom har vi nästa stora tränare, inom den alpina världen.

Jag var ute på en kort promenad denna morgon och vilket fantastiskt väder det är idag. Jag fick åter julkänslor och väl hemma igen så åkte adventssakerna fram. Jag har också lyckats byta ett antal gardiner, vilken husmor jag är. Nu fattas det bara att jag får för mej att baka. Det kommer nog inte att hända, men man vet aldrig. Jag vet att jag är en vecka för tidig med julpyntandet, men vi åker ju bort till första advent. Jag tar för givet att Per-Inge står för advents fikat i år, han är en förstklassig bagare. Hembakade lussekatter och pepparkakor det är inte helt fel!

Jakten på sponsorer inför DM går bra. Hoppas att vi alla kan dra ett strå till stacken när det gäller att ragga in sponsorpengar. De behövs verkligen ett stort tillskott till kassan, vi har bränt en del på nya käppar och klubbstugans renovering. Tänk om vi någon gång skulle ha råd och möjlighet med en betald träningresa. En träningsresa där alla har möjlighet att åka med, det vore något det. Vi kanske skall sätta upp det som mål inom en snar framtid, varför inte!

Nu fortsätter städprojektet en stund till!

Lisa

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tar med en röd "Vi tar Fajten" jacka åt dig också - så ses vi på lördag!
/CJ