måndag 19 november 2007

Vilket jobb..

Good evening!

Det var DM-möte igår kväll i klubbstugan. Den är ännu inte helt färdigrenoverad men vilken skillnad sedan jag var där sist. Där har flitens lampa lyst ett antal timmar vill jag lova. Det har målats och spikats så när väl invigningsfesten äger rum kommer barnen inte att känna igen sej. Mötet beslutade en hel del och det känns som att vi är väl förberedda inför detta DM. Tero från High coast center var med och han har blivit tillfrågad om att sköta kringarrangemangen under tävlingsdagarna. Han kommer med all säkerhet att fixa detta på bästa sätt, vi ser fram emot att ta del utav hans idéer! På lördag är det dags att ta på sej snickarbyxan, för då har jag min chans att delta i det enorma renoverings arbetet. Jag ser fram emot att någon av er föräldrar kommer med överrasknings-fika, vid 10-snåret kommer att passa utmärkt.

Helgens jakt var en lång föreställning på första parkett, vid första delen av dagen. Jag var runt Globerget i Sjöland och smög som en indian i klabbsnö -hmm- i ett antal timmar. Sedan hände både det ena och det andra, så kon lämnade kalven "hemma" på Globerget och drog själv in på Nätrafjället. Vid 02.00 skällde Pixi för fullt inne vid Skrikebodarna och hon tyckte att det var hur bra som helst. Ingen annan tyckte det, jag blir vansinnig när hon inte kommer på inkallning utan bara skäller ännu mera. Brist på dressyr - ja så är det naturligtvis - men samtidigt så är hon en jaktidiot! På söndagsmorgonen klockan 08.00 behagade damen att komma hem till Docksta, rätt imponerande av henne att hitta hem från så pass okända marker. Kan det vara så att hundar har bättre lokaliserings förmåga än oss människor?

Lova och Caisa har åkt skidor i helgen, vilket lyx! Jag är väldigt sugen att åka skidor själv också, jag tror inte jag är ensam om denna längtan. Just idag har jag superont i min höft så jag kan bärga mej fram tills vår skidresa.

Jag kommer att sköta träningen ensam i morgon, Perra jobbar över för att kunna åka med till Tärnaby. Jag hoppas att vägföreningen kan kosta på trottoarerna ett och annat gruskorn tills imorgon, annars får vi lösa träningen som vi gjorde förra veckan. Jag har funderat på varför de inte sandar gångstråken här i Docksta, har tanterna med spark klagat? De vill naturligtvis inte ha sandat på sina sparkstråk, de vill kunna susa fram med sina farkoster här i Docksta. Jag måste kolla upp detta inom kort, kan deras önskemål gå före Skules träning? Träningen imorgon kommer att inehålla många par-övningar och mycket styrka. Ett tips är att, tvätta fötterna så att inte er träningskompis hamnar i koma, på grund av lukten!

Vi ses!

Lisa

Inga kommentarer: