onsdag 28 november 2007

Snökanonerna är igång!

Hej!

Nu är det äntligen dags, snökanonerna sprutar snö för fullt sedan igår. Jag var borta vid klubbstugan vid 15-tiden och då var det en kanon som sprutade snö rakt emot klubbstugan. Det var underbart att gå under den nytillverkade snön, hoppas kylan stannar kvar i en vecka minst. Kanske kan vi träna på snö här hemma innan jul, det vore på tiden tycker jag.

Annars så packas det här hemma, nu är det inga jaktkläder som åker ner i väskan utan skidkläder. Som vanligt så är det ett mindre kaos när alla saker skall fram för första gången, vart är glasögonen och så vidare. Jag har saker här hemma och en del har jag lämnat i stugan, hoppas att bästhandskarna ligger där. Jag får väl köpa nya annars men det kostar en förmögenhet att köpa nytt så fort man inte har koll på grejorna. Det ser ut att bli rätt svalt uppe i norr, jag har tagit med tre par långkalsonger som vanligt och ett par fleeceshorts. Ett antal varma underställs tröjor och dunjackan i fall att det blir kallare än -20 grader. Det får inte vara så att tränaren måste gå in på grund utav kylan, därav packningslistan.

Vi kommer att äta Polarbröd dagarna i ända, så vi är super kolhydrat-laddade. Jag har sagt till Thomas att ta med deras (Polarbröd) top of the line-bröd, vi kommer utan tvekan att orka med att åka skidor i massor. Nu är det bara upp till oss som tränare att orka med, tur att vi också har kört barmarks träning i höst. Vi kanske inte har varit med på allt, men vi har varit där, och det räknas väl också?

Gårdagens tur till IKEA var en hård upplevelse. Det är bara så jobbigt att vara på shopping hela dagen. Jag var in på Apoteket redan klockan 11.30 för att införskaffa diverse preparat, för fortsatt överlevnad. Även om de bara hade en light-version av de tabletter jag var ute efter, så hjälpte de mej att genomföra denna dag, tack och lov för Apotek i Birsta gallerian. Jag har nu inhandlat lite småsaker - som förhoppningsvis - kommer att förgylla den nya klubbstugan. Jag längtar att få se resultatet av allt arbete när jag kommer hem från träningslägret.

Jag hoppas att jag kan med hjälp av de andra tränarna, lämna dagliga rapporter från Tärnaby. Jag jobbar på att kunna lägga in en del filmsekvenser på bloggen, men hoppas inte för mycket. Det skall finnas ork också, jag brukar somna rätt snart efter att kvällens aktiviteter är genomförda. Clas kanske är den som får ta huvudansvaret för denna syssla, han är som i rätt ålder om ni förstår vad jag menar.

Vi hörs!
Lisa (som snart står på skidor)

Inga kommentarer: