lördag 24 november 2007

Klubbstugan.

Hej där igen!

Nu har jag äntligen varit med på en renoveringsdag vid klubbstugan. Det var ett tag sedan jag kunde vara med, det känns bra att ha kunnat hjälpa till med detta projekt.
Det är nu inte långt kvar till invigningsfesten av klubbstugan, nu är det bara lite målning och städ dvar. Denna aktivitet kommer att gå av stapeln nästa helg, klockan 08.00 på söndagsmorgonen. Då kommer det att putsas och grejas så att vi kommer att mötas av en såpalukt, när vi öppnar dörren till vår nya samlingspunkt. Sigge kommer att vara bas denna dag och jag vet att han är rätt person för detta, inte en råttlort kommer att ligga kvar någonstans. Jag har fått förtroendet att inhandla det sista pyntet på IKEA, hoppas att jag ror hem detta projekt!

Vi som var igång i morse hade en trevlig stund tillsammans. Det dracks kaffe och torkat renkött intogs för fullt. Per Inge hade bakat på morgonen, så vi fick även rykande färska kanelbullar dagen till ära! Roger var idag sopansvarig, och han forslade bort de gamla möblerna och en hel del annat rat, som överlevt tidigare rensningar. Jag såg ingen som grät när han bar ut 3 kartonger fyllda med kläder av en viss färg, gul nämligen. Perra han var som vanligt bas för dagen och det skötte han med bravur. Sedan var vi några underhuggare som gjorde det som befalldes, Tony, Sigge, Örjan och jag var allt från målare till hantlangare. Styrelsen visade också prov på flexibilitet under arbetspasset, de tog under pågående arbete en del beslut inför kommande säsong. Vi tränare tackar och tar emot klubbens bidarag till träningsresan och liftkort. Snabba ryck var det som gällde, jag är imponerad.

Sista träningen i Ullånger var en uppdelad historia. Jag tränade Lucas och Tony och Perra tränade resten av gruppen. Varför denna uppdelning kan man undra, och det med all rätt. Lucas har kommit så mycket längre i sin fysiska utveckling än någon annan i vår verksamhet så han behöver lite extraträning ibland. Han har tränat hela sommaren själv efter ett eget träningsprogramm och även under hösten kört ett extra pass i veckan, minst. Lucas har en fantastisk kroppskontroll och han har utvecklat en enorm muskelmassa på sin kropp. Han klarar av att köra lite tyngre och mer avancerade övningar, på grund utav detta. Att köra dessa övningar med hela gruppen vore ett ödesdigert misstag. Jag är helt övertygad om att skador skulle kunna uppstå, då inte allas kroppar är förberedda för så pass tuff träning. Lucas har under sommaren och hösten genomgått ett antal tester och jag anser att han nu är redo för dessa utmaningar han företog sej i torsdags.
Jag vill verkligen poängtera, att jag inte anser att någon är för dålig för att få träna som Lucas gör, utan allt handlar om vart varje individ står just nu. Varje person har olika förutsättningar och vi jobbar utifrån dem.

Resten av gänget kämpade på som galningar, hoppade, kröp, bar och sprang under hela träningen. Det verkar inte spela någon roll vad vi som tränare hittar på för övningar, det bara flyter på. Alla kämpar och testar dessa - inte allt för sällan - konstiga hinderbanor som byggs upp. Tur att vi har ett tufft gäng som är med, annars skulle ingen våga prova på allt som Perra hittar på.

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll! Jag försöker att tvätta bort målarfärg från mej själv!

Lisa

Inga kommentarer: