söndag 25 november 2007

Titta det snöar...

Tjoho, det snöar ute och det har snöat hela dagen lång! Hoppas att det fortsätter att vräka ner snö, så att vi kan åka slalom här hemma så snart som möjligt. Jag var ute på förmiddagen för att rasta hundarna i skogen. Jag är heligt förbannad på dem för de visade en sida som jag ej har eller vill se igen. När det inte fanns älg i området - vilket jag inte ville heller - så då bestämde de sej för att jaga rådjur. En gråhund ska definitivt inte jaga rådjur. Med hög svansföring och glatt springande efter dessa små älgar drog de iväg, jag blev vansinnig. Hur kan jag ha misslyckats så fatalt med jaktdressyren så att de väljer ett rådjur framför mej. Nu ringer jag Cecar Milan från Los Angeles och kräver att han kommer hit till Docksta för en rejäl lektion med mej. Här måste det tränas ännu mera dressyr och han verkar kunna det mesta om hur jag som ägare - som borde vara flockledare - skall agera för att bli flockledare. Jag är så arg så när jag skriver detta, skakar jag av ilska. Ena hunden har till och med sprängt sej av för hård ansträngning, så nu hostar han blodigt slem. Det gör det lite svårt att vara arg på honom, men han får faktiskt skylla sej själv, tänker jag i cirka 3 sekunder. Sedan är jag där och pjoskar med den lilla stackaren. Den äldre hunden får just nu inga snälla blickar av mej, hon borde veta bättre än att jaga dessa små rådjur. Jag ser fram emot när Cesar kliver in här och hjälper mej med att bli en Alfa-hona, då är det slut på detta tramsande i skogen. Efter vår kurs tillsammans så kommer jag bara att behöva vissla till lite, när jag vill att de skall sluta att skälla ståndskall. Det kommer aldrig mera att bli ensamma nätter ute i skogen med en envis hund som skäller på älg, nej allt kommer att bli perfekt, bara Cesar kommer.

Vi blir allt fler som åker till Tärnaby och det är hur kul som helst. I skrivande stund är vi nästan överbokade, vi får väl ligga skavfötters! Jag trimmar filmkameran för fullt så att den är helt ok inför helgen. Det är så roligt att se skillnaden mellan årets första åk och det sista, det brukar ha skett en hel del under säsongen. Ja inte för mej naturligtvis, jag är fullärd redan, hmm. Jag tittade lite på Anja och gänget igår och det verkar ha varit ett supersvårt underlag. Balkat en del utav backen och resten "vanlig" is. Sådana förhållanden ska inte vi bjuda på under vår tävling, nej vi skall ha det perfekta underlaget. Jag fick igår en fråga om hur en vanlig åkare skull stå sej emot Anja i en bana som gårdagens. Ja, det är en bra fråga men svår att svara på. Hur många av oss vanliga åkare har inte tyckt att det är lite väl isigt i backen ibland. Denna is är för mesig eller mjuk för WC-åkare, de skull skära sönder den direkt. Då är det bara att se framför sej hur någon av dej eller mej kommer att se ut när vi försöker att åka på deras is. Jag kan bara tala för mej själv, och jag vet att jag ser ut som en skadeskjuten kråka när jag åker på balkad snö eller riktigt isigt före. Jag tar också gärna några extrasvängar mellan varje port, för där de åker är det jä... brant. Jag uppskattar att jag tar tre gånger så lång tid på mej ner jämnfört med WC-gänget, då räknar jag till min fördel.

Har idag suttit och ringt runt till alla föräldrar i Hopp&lek-gruppen angående städningen av klubbstugan. Det kanske låter hårt när jag sagt att det är obligatorisk närvaro, men med tanke på hur lite vi föräldrar behöver göra för att våra barn skall få vara med i vår klubb, så tycker jag att det är på sin plats att vi alla ställer upp på söndag. Vi har inte många uppgifter att lösa under årets gång, så försök att se positivt på denna kallelse eller order. Vi väljer själva hur vi tänker runt detta!

Hej hopp!

Lisa

Inga kommentarer: