måndag 12 november 2007

Julstämning...

Go`kväll!

Vilken julstämning jag fick i går när det snöade lapphandskar för fullt. Synd att det inte har varit kallare så att all snö kvar. Jag var ute i skogen och vandrade i går och det var så vackert med all snö. Det var nästan så att jag såg tomtar över allt, jag har inte givit upp tanken på att dessa nissar faktiskt finns. Rapporter om att det kommer mera snö låter som härlig musik för oss slalomfantaster - hoppas att metrologerna har rätt denna gång. Johan har tappat stinget när det gäller bloggen men jag vet att han har varit på snö och tränat, jag ser fram emot en utförlig rapport gällande träningarna i backen.

Fredagens bestyr är över och allt gick bra för mej som bartender. Jag fick inte vila många minuter när det gällde denna syssla, men det var kanonkul. Jag diskade och städade upp i bland glasen och sedan skjutsade jag hem de sista gästerna vid 01.30, och tur var det att de inte ville vara kvar längre, jag var supertrött. Det var ett antal föräldrar där som är aktuella inför DM och de var naturligtvis på hugget denna kväll, jag borde ha signat dem där och då. Det verkar vara så att de flesta tycker att det är roligt att vår klubb skall anordna ett DM. Alla verkar vara införstådda med att det krävs en insats av oss föräldrar för att ro detta projekt i land. Vi i tävlings-kommitén jobbar för fullt för att så snart som möjligt få klart med uppgifter till alla. Listor kommer att anlända inom kort så var beredda.

Träningen i morgon kommer att bedrivas utomhus om möjlighet ges. Annars får vi trängas inomhus med Hopp och lekgruppen. Det är lite slaskigt ute på vägarna och fryser det på så blir det svårt att göra något vettigt där ute. Vi gör det bästa av situationen!

See you!
Lisa

Inga kommentarer: