måndag 25 februari 2008

En ny vecka..

Då är det dags för en ny träningsvecka och jag hoppas att vi får träna i backen nu när det är blidväder, igen. Jag kommer att ensam ansvara för de äldres träning ikväll då Perra envisas med att vara brandman, han vill alltid vara lite macho! Clas och Ullis hjälper mig med detta så det kommer att bli en kul träning hoppas jag.

Helgen i Hemavan var ett enda snöande. Det snöade helgalet mycket för när vi provade att åka slalom så såg vi inget. Det var snöblint och massor utav snö i luften. Det behövdes ej vassa kanter denna helg för det var nästan för mjukt underlag. Härligt med riktig vinter i alla fall!

Johan har lyckats bra i helgen, en andra och en tredje plats var skörden från helgens tävlingar. Kul att det lossnar för honom! Lucas kämpade på bra nere i Sundsvall, storslalom med de nya skidorna - som var en succés - var det som gick bäst.

Snart så är sportlovet här, och om inte backen öppnar helt så är det första sportlovet under min tid på jorden, som det ej går att åka ända upp till toppen. Vad är detta, nu måste det bli lite kallare och sedan får det lov att vräka ner en massa snö. Nu får det vara slut på att låtsas att det är vår, det är faktiskt vinter ännu.

Lisa

Inga kommentarer: