torsdag 28 februari 2008

Kort summering...

Hej å hå vad tiden går, nu är det dags för sportlov. Vi har knappt hunnit börja träna i vår backe för än vi tar en veckas paus med träningen. Jag har inte stenkoll på om Perra och Clas kommer att träna någon kväll denna vecka men håll koll på hemsidan som vanligt. Själv åker jag upp till Hemavan för semester och diverse småjobb.

Veckans träningar har varit kul, speciellt vår avancerade träning i tisdags. Piste frei, piste frei! Det var en av uttrycken som haglade under träningen som faktiskt hade ett nytt avancerat tidtagnings system igång. Perra på start som räknade ner: -Tre, två, ett och kör! På kör startade jag min tidtagning på telefonen och sedan stod jag på mållinjen och klockade åkarna, i hällande snöblask! Detta var för oss ett otroligt bra tillvägagångs sätt, vi såg rätt enkelt hur åken var, snabba eller långsamma. Victor gjorde en absolut kanonträning, förmodligen hans livs bästa skidåkning någonsin, nu är han verkligen på G. Lucas lyckades med bedriften att gränsla en port i långsvängen, det är rätt coolt gjort. Lova och Ester förbättrade sina tider allt eftersom men de veknade en aning i slutet av träningen. De hade varit på elljusspåret tidigare på dagen. Inte konstigt att dom var en aningens trötta. När Webbmastern fick tillgång till en utav radioapparaterna så insåg hon hur himla mycket hon missat innan hon bar en sådan makapär på sig. Här refererades det på sann Sven "Plex" Pettersson´s stil hela åken - ja kanske inte hela men, stora delar utav dem i alla fall. perra var den av oss som refererade Flacken och Tallbrantsövergången och jag tog vid referatet på sista krönet och vidare in i mål. Rafflande ska ni veta och stora delar av Perras referat gick på tyska, inte illa alls, de tyska glosorna bara rann ur honom! Jag själv höll mig till bondskan, det är ju det språk som jag behärskar som allra bäst. Snart är jag väl professor inom Vibyggerå målet, de äna å skryte va de. Roligt hade vi alla på denna annorlunda träning. Alla var dyblöta när vi åkte hem men ingen klagade. Skönt var det att få komma in i värmen och kasta av sig de blöta handskarna och de andra blöta kläderna.

Hoppas nu att backen kommer igång till veckan så att alla barn kan vara där och åka så mycket som möjligt. Vecka 11 kommer träningen igång som vanligt igen. Då får vi höra hur det har gått för Lucas i Piteå, kanske han har visat vart skåpet skall stå!


Dagens gåta: En fot lång och en fot bred, men ändå inte fyrkantig?

Ha det super i veckan, så ses vi på måndag igen den 10/3.

Lisa

Inga kommentarer: