torsdag 14 februari 2008

Sex-packet Jacobsson..

Nu är denna veckas Core träning över och Extrem varianten gick super. Nu väntar jag på att sex-packet på framsidan skall visa sig, ännu har inget hänt men skam den som ger sig. Jag var helt slut på tisdagskvällen då jag anlände till Skulebacken. Jag såg inte ett utav barens åk det orkade jag inte med. De verkar ha haft roligt i alla fall, kul att fri åka ibland. Kollade in klubbstugan och golvet och dynorna blev jätte bra, bra jobbat alla ni som varit där! Jag stökade och sorterade en del och Thomas bar ut alla sopor så nu är det så gott som klart. Thomas hade med sig en världsnyhet från Polarbröd till fikat. Ett nytt hett GI-bröd av bästa kvalitet, bara det bästa är gott nog för våra åkare! När jag dök upp i klubbstugan så satt alla inne och fikade, alla verkade vara nöjda med smaken på detta bröd, trotts att det var GI-bröd.

Lucas har fortfarande ont i sitt knä och jag som hans huvudtränare har beordrat vila. Denna order verkade inte tas på alvar utav unge Herr Johnson, nej han var i backen i tisdags och skulle känna efter som det heter. Vad händer? Jo han får ändå mera ont, hoppas nu att han kan vila sig i form inför nästa vecka annars får vi dra på ett vitkål-omslag på det onda knät!

Helgens tävlingar kommer att bli super roliga tror jag. Att få åka en stor slalomtävling i Backe är bara bäst, den backen är nästan lika bra som vår backe. På söndag bjuds det på slalom i Junsele och det brukar alltid vara fina tävlingar. Där kan jag stå mitt i backen - precis utanför fikastugan - och ha koll på allt och alla. Kan det blir bättre, nej det kan det ta mig tusan inte bli! Jag börjar bli lite orolig för solen, den börjar bränna otäckt i ansiktet. Bästa att jag plockar med mig sunblocker så att jag inte blir solbränd;)

Har ni märkt vad det är ljust ute nu för tiden, det är helt fantastiskt. I morse när jag var ute vid 07.00 var det redan skjutljust och det är inte illa. På em så går inte solen ner förrän vid 16.00, här nere vid Dockstavägen sker solnedgången lite tidigare på grund utav alla höga berg i massivet syd-väster ut.

Tråkigt att vi inte kan träna ikväll nu när vi äntligen har kunnat bjuda in Bjästa till oss. Jag förstår att de hellre vill spruta snö än att vi skall träna i 2 timmar. Undrar just varför de inte sprutat snö tidigare i veckan? Kanske har det varit något som krånglat, vem vet. Nästa vecka gör vi ett nytt försök. Vi har varit ett gäng kloka snubbar som funderat på att anordna ett D-läger den 24/2, detta läger får vi nog hitta ett senare datum till. Jag har rekat terrängen och de flesta vill vila den tänkta helgen. Det betyder inte att vi kommer att ligga på latsidan, nej då tränar vi väl själva i stället. Upp tidigt på morgonen och tränar fram till 10.30 och sedan tar vi en mysig, gemensam lunch på toppen! Jag kollar på ett nytt datum och just nu så ser det ut som om att den 2/3 kan vara lämpligt. Jag måste fila lite mera på denna idé och kolla med grabbarna vid liften.

Ester´s födelsedag har nu passerat och det gick smärtfritt. Spännande att fylla år när man är under 18, men sedan verkar det som om det händer något. Jag kan inte minnas att jag någonsin längtat efter min födelsedag, sedan den då jag fyllde 18 år. Nu när jag fyller 25 år så håller jag inte på med kalas eller andra festligheter, nej jag låtsas som om det är en helt vanlig dag, vilket det faktiskt är också. Men om sanningen skall fram så är jag barnsligt förtjust i paket, dem vill jag inte vara utan.

Sitter och planerar fikalistan för helgen. Jag har verkligen blivit som en riktig husmor. Dan det bero på att jag är väldigt less på att fika mackor, jag vill ha riktig mat. Nu är det bara upp till ICA-Kvantum att se till att grilla kyckling klubbor och ta hem den rätta färska svamp raviolin, då är helgen räddad. Jag har också konstaterat att det finns Lakrisal på Konsum i Junsele, och det är som en skänk från ovan. Förra gången vi var i Junsele så såg jag enormt läckra gardiner i Margerita´s skyltfönster. Nu skall jag in och kolla dessa på nära håll efter tävlingen på lördag. Tänk att åka ända till Junsele för att köpa gardiner!

Jag var på Mia Törnblom´s föreläsning igår och det var intressant, vilken kvinna! Med ett enkelt språk, fantastiska metaforer och ett härligt kropps språk höll hon publiken igång under 2,5 timma utan problem. Många skratt och igenkännande nickningar fanns det gott om, jag var en utav dem som skrattade högst och nickade instämmande flera gånger. Ester skulle nog ha tyckt att jag var den mest pinsamma person i salen, eftersom inte jag kan skratta sådär fint som Östermalm´s brudarna gör. Ni vet, lite sådär halvmesigt lågt fniss med handen för munnen. Nej skall det skratts så gör man det ordentligt, högt och rakt ut. Det är värt att tänka lite extra på detta med självkänsla kontra självförtroende. Allt låter självklart, men det är få personer jag känner som med ord kan beskriva detta med låg självkänsla eller hög självkänsla. Jag hör många som säger att hon eller han har dåligt självförtroende men många gånger handlar det nog om självkänslan. För våra barn är det viktigt att dom vet att jag som tränare tycker att de är bra även fast de inte är "bäst". Jag som tränare bör kunna förmedla detta till barnen på ett bra sätt, visa dem så att det inte är prestationen som gör att jag tycker att de är bra eller eller mindre bra. Utan att jag visar dem mitt gillande för vem dom är istället för vad dom gör! Oj vilket blajjande det blev, men jag har svårt att sätta de rätta orden på vad jag tänker. Kanske kan jag utveckla mina tankegångar bättre någon annan dag! Jag är bra ändå, även fast jag inte hittar de rätta orden, så det så!

Nu laddar vi batterierna inför helgen. Nu skall det busas och brännas ner för slalombackarna i Junsele! Se upp alla - för här kommer Skule´s värstingar!

Lisa

Inga kommentarer: