fredag 1 februari 2008

Vallarnästet..

Go´kväll!

Jag börjar fundera på om Dockstavägen har blivit ett vallarnäste som heter duga. Här har det vallats sedan klockan 15.00 till klockan 19.00. Först ut var Peter med Julia och Diana´s skidor, dessa skidor är nu helt perfekta. Efter Peter´s valla sejoure så bar det iväg för Tony ut till det beryktade Sommarrummet, som numera går under betekningen "vallarnästet". Jag undrar när mina skidor kommer att få denna expertis behanling någon gång som Ester´s skidor får, mina är nog aldrig vallade överhuvudtaget. Jag åker inte lika mycket skidor som Ester, men man vet aldrig när jag ställer upp i nästa tävling, då bör skidorna vara i absolut topptrim.

Jag har packat all mat och utrustning inför morgondagens tidiga avgång från Docksta. Jag känner inte för att kliva upp en timma tidigare än nödvändigt för att packa och fixa matsäck. Nej, klockan 05.00 räcker gott och väl för mig. Hoppas nu att väglaget är med oss på färden i morgon, en avåkning passar inte in i tidsschemat.

Dagens genomgång av Core-extreme gick kanon, jag hittade de rätta ställena att fira lite på så att jag orkade med hela passet. Detta pass skall jag köra med Perra och Lucas senare i vår. Jag tror att Lucas inte kommer att ha några som helst problem med att genomföra denna träning. Däremot hans far som börjar se lite avdankad ut, han kan få vissa problem och det är väl det som jag vill se. Perra som alltid har varit den som orkat mest och klarat utav de mest spektakulära övningarna skall snart sättas på plats. Och vad passar inte bättre än att han blir satt på plats utav sin son. Kanske vi skall göra detta till en happening;)


Dagens gåta: Silverpärlor föllo på en gyllne vävnad, molnen såg dem, soln tog dem?

Jag ser fram emot en rolig helg i Junsele. Jag har laddat filmkameran in för Babyrock "de" movie, (Esters stavning) hoppas nu att våra stora filmstjärnor är på hugget. Tony har sminket med sig och Peter all rekvisita. Perra unför alla stunts och vem som är bodydubble är i skrivande stund ej fastställt. Jag tror och hoppas att även jag kommer att få en betydande roll i filmen, jag menar att vad vore denna film utan en tant i sina bästa år. Jag kan väl ställa filmkameran på stativ och hoppas in när det är som mest sännande. Mutor brukar alltid gå hem, jag har med mig några säkra kort!

Nu är det dags att kasta Estran i säng!

Lisa

Inga kommentarer: