torsdag 7 februari 2008

Trasig bindning..

Har just anlänt till vårt kära Docksta igen efter en lagom lång träning i Bjästa. 3 tappra åkare från tävlingsgänget och sedan dök det upp 2 åkare från HOLG. Det var storslalom idag men banan blev snabbt gropig och näst intill farlig. Lucas lyckades med bedriften att ha sönder ena bindningen, det är bara snart han själv som är hel. Perras pjäxspännen sitter på Lucas pjäxor och nu är lite annat materialfel.

Lova och Ester körde lite skidskola med Isak och Emilia, det är precis det som behövs för våra små åkare. Att få åka med storbarnen och kolla in dem och se att dom är helt normala även fast de bränner som bara den i backen. Lova som blev 3:a i Junsele har nu fått upprättelse genom att ett misstag från Junseles sida har kommit oss till kännedom. Hon blev egentligen 2:a och pokalen skall byta ägare i helgen i Härnösand, jag har fått äran att utföra denna handling. Rätt skall vara rätt!

Annars så är jag lite ur form men jag kommer sakteligen tillbaka var så säkra. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu men snart kommer jag med smaskiga nyheter. Jag körde Core idag och det var rekord många "gubbar" med och det var en ny erfarenhet för mig så lite har det kanske hänt i alla fall. Min träningspolare är tyvärr sjuk igen, jag tror att jag skall blanda henne en Solberry toddy som Per-Erik från Norge gav mig. Jag måste bara hitta de rätta ingredienserna till denna fantom dryck. Jag tror att jag har mina aningar som vart jag kan få rätt på den 90% haltiga vattenliknande dryck som skall utgöra den största delen utav denna dryck.

Ester var i god form, endast lite ont i knät men det är svårt att veta vad som gör ont, om ens hon vet det! Lova har hittat stilen, nu är det bara att nöta in den så att den sitter! Jag såg tyvärr inte mycket utav Lucas men jag vet att han har nått stort på G, bara nu Perra får fram bra material till honom. Sponsorer sökes, ring Perra direkt!

Dagens gåta:Ett hus fullt av mat, tunna väggar, inget tak?

Nu inta jag ryggläge!

Lisa

Inga kommentarer: