tisdag 12 februari 2008

Första passet är över.

Nu är det bara att vila in till det sista inför Extrem-passet. Morgonens pass var väl sådär, bättre pass har levererats men det är väl så att jag redan i morsehade fokus på kvällens happening. Jag satt i min bil på vägen hem och funderade på hur det var förr i tiden - alltså på min förr i tiden. Jag spelade rätt mycket hockey och vårt lag var alltid med i ett antal cuper under säsongen. Dessa cuper kunde spelas under en och samma dag vilket innebar en herrans massa matcher med väldigt lite vila mellan matcherna. På den tiden - som var på 90-talet - var det inget konstigt med lite vila, tvärtom om tiden var knapp mellan matcherna så behövdes det ingen dusch där emellan. Praktiskt eller hur? Inför varje match värmdes det upp både utanför och på isen, hur orkade jag detta? Skulle någon idag föreslå att jag skall göra om samma sak, så tror jag att denna person borde undersöka huvudet, enligt mig. Inte en chans att jag pallar en cup-dag nu för tiden, det är knappt att jag fixar en dag som denna med två - inte helt jämförbara prestationer - Core-pass.

Gårdagens träning var superkul, alla barn var på topp. Lucas gjorde tyvärr sig lite illa i ena knät men han är nog på gång ikväll igen. Jag kollade in Clas grupp och den gör enorma framsteg, de verkar ha hur kul som helst på träningen. Ikväll är det premiär i Skulebacken, det blir en massa friåkning och det är precis vad vi behöver. Att hitta rätt position på skidorna, att våga luta in kroppen utan att det är super isigt vid pinnen. På torsdag sommer Bjästa till oss för storslalom träning, då kommer de att få åka i världens bästa kust-backe!

Jag skall till och baka med Ester, detta har jag utlovat för länge sedan. Just nu känns det som ett dumt löfte men det blir en lättsam bakning, inga jäsningar och skit moment. Nej här bakas det bara enkla men goda bakverk, Ester fyller 9 år imorgon. Tänka sig att denna lilla unge är 9 år!

Kör hårt ikväll1

Lisa

Inga kommentarer: