måndag 11 februari 2008

Ut ur dimman..

Jag har varit dagarna två i Härnösand för att kolla in Esters slalomtävlingar. Det var en dimmig helg, jag såg knappt halva backen pga dimman. Alla som varit i Vårdkasen vet att då ser man inte långt för backen är en av de kortaste backar jag har varit till. Tävlingarna flöt på bra och på lördagen så hade vi en ny tävlande från klubben nämligen Isak. Han gjorde en kanontävling på alla sätt. Han var med Ester så gott som hela dagen och kollade in hur hon agerade och han försökte att göra likadant. Han kom ner båda åken - med vissa nya inslag utav bantolkning i branten - men han fick en sluttid i alla fall. Ester gjorde två fina tävlingar i helgen, hon lyckades vinna båda. Hon var nöjd och glad över denna bedrift men mest nöjd över tror jag att hon är med att hon hittat nya kompisar. Det är minst lika viktigt det - om inte viktigare - att hitta nya barn att umgås med. Det lektes och busades på skidor som aldrig förr, så jag hade det väldigt lugnt under dessa dagar. Tony var serviceman åt Ester och jag tror att han har fått godkänt, skidorna verkade någorlunda vassa och det behövdes då de saltade banorna rejält innan start.


Lucas har kört i Sollefteå denna helg och han verkar inte vara helt nöjd enligt hans far. Trubbel med utrustningen precis inför tävling är inte den bästa uppladdnings metoden, nej Perra får nog ta fram storbörsen och inhandla flera par skidor till varje gren! Hugg ner hela hemmanet och satsa allt på ett kort!
Jag hoppas att det är sista kvällen vi behöver åka till Bjästa för att träna, inte för att det har varit dåligt att träna med dem. Nej tvärtom, vi har haft det hur bra som helt på deras träningar men hemma är alltid bäst. Imorgon smäller det, då kör vi igång i vår backe. Hoppas att det blir lite kallare så att det blir hårt i backen. Jag tror att vi kommer att köra friåknings övningar på träningen imorgon, men jag kommer att vara sen till träningen så Perra och Tony får dra upp riktlinjerna för träningen.

Kanske Bjästa kan åka ner till oss för att träna redan på torsdag? Vi får kolla in backen innan inbjudan sker. Det blir kul att få bjuda igen lite, vi har kommit till serverat bord varje träning så gott som. Bjästa har skött upplägg och bansättning inför träningarna, så nu är det vår tur att servera dem utav det bästa vi har.

Jag har haft en h-vetisk dag idag men hoppas att jag kommer att kunna närvara på kvällens träning. Imorgon kommer mina magmuskler att vara helt slutkörda klockan 17.25, var så säkra. Först Core klockan 7.15 sedan Core extrem klockan 16.25 till tidigare nämnt klockslag. Förmodligen kommer jag inte att behöva träna magen på två år efter denna dag, vilka önske drömmar jag sitter inne med i mitt huvud!

Jag hoppas att det blir många Skule åkare ikväll på träningen!

See you!
Lisa

Inga kommentarer: