torsdag 21 februari 2008

Skidorna har anlänt.

Nu har Lucas nya testskidor anlänt till Docksta. Han skall testa att åka på Anja´s gamla storslalomskidor nu till helgen, hoppas att de fungerar. Träningen i tisdags var rolig, tyvärr var det bara 4 barn närvarande men de fick många fina åk i banan. Jag undrar om inte Josefin Edström har legat på träningsläger någonstans i smyg, som hon åker storslalom numera. Hennes utveckling är enorm, hur kommer det att se ut efter denna säsong? Hon har verkligen utvecklats till en riktigt kämpe, grattis på dig Jossan! Lucas brände på som vanligt och nu börjar det hända saker under skidorna, det gäller bara att hålla ihop åkningen för honom. Våra två små tomtar, Lova och Ester kör som vanligt på som två små galingar. Lova har nu börjat få till sin högersväng rigtigt bra, så bra att hon blir förvånad när "skidorna kommer tillbaka" och blir nästan stillastående tills nästa port. Hon lyckades så bra i en och samma högersväng flera gånger så att hon missade nästa port 3 gånger i rad. Jag tror inte hon fattade själv vad som hände när helt plötsligt var skidorna på väg åt ett annat håll än vad hon hade tänkt. Nu är det bara att nöta på för henne, snart sitter vänstersvängen där också. Ester kämpar på med att våga kasta ut skidorna lite tidigare, att nypa till tidigt i svängen och det går bättre och bättre.

Dagens träning vet jag inte mycket om, jag åker nämligen upp till Hemavan idag. Jag vet att Clas och Ullis kommer att vara där och det skall väl mycket till om inte Lucas och Perra provkör värstingskidorna. Dessa skidor var med på förra årets VM, kanske inte de mest lyckosamma, men jag är övertygad om att Lucas aldrig har åkt på så vassa skidor någon gång. Håll i dig Perra, nu kommer det att gå undan!

Jag hoppas att det blir en bra tävlingshelg för Lucas och att ni andra kommer ut på skidor till helgen. Själv skall jag städa, bädda och pynta i vår stuga. Allt skall vara tipp topp till nästa grupp som kommer. Undrar just varför Tony inte sköter pyntet med gardiner och annat smått och gott?

Ha en underbar helg alla skidfantomer!

Lisa

Inga kommentarer: