tisdag 11 mars 2008

Glaset är halvfullt!


Nu gäller det att tänka positivt. Att se fördelarna i stället för nackdelarna. Jag tycker inte det är speciellt roligt med inställda träningar men det är åtminstone ljust på morgonen och det är inte illa det. I morse när jag åkte från Docksta vid 05.30 så var det tillräckligt ljust för att köra utan helljus. Jag försökte tänka att det var dagens behållning när det bara plaskade under bilen. Vad är detta för typ utav väder? Hällande regn som om det vore en värsta höststorm vecka 11. Nu gäller det att bita ihop och se möjligheterna, vi kanske kan få träna i Bjästa i morgonkväll och förhoppningsvis kommer vi att kunna träna hemma - på tid - på torsdag. Vem vet vad som händer med vädret, men det är bara att hålla tummarna och det stenhårt.

Kul att läsa om Lucas äventyr i Piteå. Jag visste inte att deras backe är så kort och dessutom väldigt flack. Perras önskan om att träna på att bygga upp fart ur svängen kan infrias, men det krävs att vi får tillgång till en slalombacke först. Att åka fort på flack terräng kan tyckas vara enkelt men det krävs en viss teknik för det också. Vissa åkare är bra på brant terräng och andra fixar flacken bäst. Sedan finns det åkare som mig och Perra, vi åker bra i hela backen, brant som flackt har ingen som helst betydelse för oss. Anledningen till att ni aldrig sett oss åka bra är för att vi inte vill visa våra färdigheter för vem som helst. Vi brukar plocka fram den bästa åkningen när den som mest behövs, till exempel när Stenis och gänget har en återträff;)

Kvällen kommer jag att tillbringa med att slöa på soffan, inte deppa men just bara att inte göra någonting och se det som en positiv grej. Hmm, hur skall detta gå till nu då, då jag ingenting hellre vill, än att få se barnen åka en GS bana på tid! nej Lisa, glaset är halv fullt och då är det härligt att inte göra någonting! Kom ihåg att det skrivna ordet är starkt.

Svaret på sista gåtan är naturligtvis foten!

Jag tror att Icey börjar bli frisk, han hittar på bus som aldrig han tidigare ens ha varit i närheten utav. Han har en förkärlek för påsk-vippor, det verkar vara hans nya mumsisar. Han klättrar upp på soffan och sedan drar han ner alla kvistar på golvet och käkar på påskdunen. Gott, verkar han tycka att det är, men matte gillar inte hans tilltag. Jag hoppas verkligen att han blir riktigt frisk nu, han har varit sjuk sedan i mitten av augusti. Han har ätit piller i 4 månader och nu vill veterinären ge honom Cortison men jag är tveksam till detta. Om han nu får en chans att repa sig själv utan medicamentus så kanske det är det bästa för honom. Nu har jag plötsligt blivit veterinär också, oj hur det kan bli!

Nya tag i morgon. Jag kollar upp läget i Bjästa och sedan så kommer information på hemsidan!

Tjo hej!

Inga kommentarer: